به گزارش ایرنا، بانوان همیشه در تمامی اتفاقات و رخدادها و مسائل پیش روی جامعه، حضوری پررنگ و چشمگیر دارند چرا که علاوه بر ایفای نقش مادری، با حضور در بطن جامعه، سعی می کنند نقش های دیگر خود را نیز به خوبی ایفا نمایند.

با شیوع ویروس کرونا، این بانوان بوده اند که نقش مهمتری در میان سایر اعضای خانواده داشته اند، چرا که علاوه بر محفاظت فردی، مجبور به حفاظت تمامی اعضای خانواده در مقابل این ویروس و جلوگیری از ورود آن به خانه هستند.

انجام خریدهای مورد نیاز منزل و ضدعفونی آنها به گونه ای که اعضای خانواده در مقابل ویروس ایمنی داشته باشند، ضدعفونی تمامی سطوح منزل و حتی محیط بیرونی خانه و نظارت بر نحوه محافظت فردی اعضای خانواده در مقابل کرونا، تنها بخش کوچکی از وظایف بانوان در قبال پیشگیری از حضور ویروس در خانه و پیشگیری از بیماری در خانواده است.

اما برخی بانوان پا را از این محدوده فراتر گذاشته و با تعهدی که در قبال سایر افراد جامعه در خود حس می کنند، سعی داشته اند با استفاده از تخصص خود، بخشی از نیاز جامعه را بر طرف نمایند.

در شهرستان سلسله با ورود این مهمان ناخوانده منحوس، زنانی که عضو صندوق های خرد روستایی هستند و در زمینه خیاطی تخصص دارند، با حضور داوطلبانه به میدان همکاری آمده و با دوخت ماسک های پارچه ای که البته پارچه مورد نیاز آنها توسط خیران تامین می شود، بخشی از نیاز مردم شهرستان را با توجه به کمبود ماسکی که وجود داشت رفع کردند.

یکی از بانوانی که به همراه خواهر خود مشغول دوخت ماسک های پارچه ای برای شهروندان هستند در این باره اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیاز مردم به ماسک، برخی خیران پارچه لازم برای دوخت ماسک را خریده و به ما هدیه می کنند و ما هم روزانه مشغول دوخت ماسک و توزیع آن به صورت رایگان در بین مردم هستیم تا بخشی از نیاز مردم مرتفع شود.

آسیه ملکشاهی افزود: متاسفانه کمبود ماسک باعث سودجویی عده ای شده بود و همین ماسک های پارچه ای یک لایه را به قیمت بسیار بالا به مردم می فروختند، همین امر باعث شد که به همراه خواهرم وارد میدان همکاری شویم و با اعلام آمادگی به مسوول امور بانوان جهاد کشاورزی شهرستان، به دوخت و تولید ماسک به صورت روزانه مشغول شویم.

وی ادامه داد: قصد داریم تا کنترل کامل این ویروس در شهرستان، همچنان در عرصه تولید باقی بمانیم و به هموطنان خود کمک کنیم.

مسوول امور بانوان جهاد کشاورزی سلسله نیز در این باره اظهار داشت: در حال حاضر سه کارگاه در حال تولید ماسک به صورت روزانه و عرضه به بازار هستند که در هرکدام از آنها به ترتیب سه نفر، دو نفر و چهار نفر خیاط مشغول تولید هستند و اعضای خانواده نیز در امر بسته بندی به آنها کمک می کنند.

پری ناز نوری با اشاره به اینکه خیاطان در حال فعالیت عضو صندوق خرد زنان روستایی هستند، افزود: در کنار آنها بانوانی نیز عضو صندوق بوده اما در خانه خود و به صورت شخصی و البته با تحویل پارچه مورد نیاز توسط خیرین، مشغول تولید ماسک به صورت روزانه هستند.

نوری گفت: این بانوان روزانه حدود یکهزار و ۳۰۰ ماسک پارچه ای تولید و در میان مردم به صورت رایگان توزیع می نمایند. 

وی با اشاره به وجود ۱۲ صندوق خرد زنان روستایی در شهرستان سلسله عنوان کرد: تعداد ۳۳۰ نفر از بانوان روستایی شهرستان عضو این صندوق ها بوده و در زمینه های مختلف در حال فعالیت و انجام کارهای تولیدی هستند.

زهرا جمشیدی نسب خبرنگار سلسله

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.