جاسم محمدی فارسانی روز شنبه با اشاره به حمایت های این نهاد در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در استان بیان کرد: آگاه سازی، ارائه خدمات الکترونیکی، اهدا بسته های حمایتی و بهداشتی، کاهش مراجعات مددجویان، جذب کمکهای مردمی بصورت الکترونیک از برنامه های این نهاد در جلوگیری و کاهش شیوع بیماری کرونا در جامعه هدف است.

وی به تخصیص یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان این نهاد به تامین بسته های بهداشتی ویژه مددجویان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ریسک این ویروس برای بیماران خاص بالا است به منظور کمک به هزینه پرستاری مراقبت از بیماران و تهیه مواد بهداشتی برای این قشر و اعضا خانوار با اولویت مناطق محروم، زنان باردار، زنان شیرده توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با بیان اینکه این نهاد آمادگی جذب منابع ریالی و اجناس از خیرین، موسسات، سازمان ها، نهادهای دولتی، بانک ها و مراکز اقتصادی را دارد اضافه کرد: بانک رفاه لرستان در یک اقدام نوع دوستانه ۳۰۰ بسته بهداشتی شامل ماسک، ژل ضدعفونی، اسپری الکل، دستکش و دستمال کاغذی به ارزش ۱۸ میلیون تومان به مددجویان اهدا کرد.

محمدی فارسانی ادامه داد: اقلام بهداشتی به مددجویان ساکن در مناطق محروم و حاشیه نشین با اولویت زنان و کودکان بی سرپرست توزیع می شود.

 ۹۰ هزار خانوار با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد لرستان است که از این مجموع ۶۷ هزار و ۸۰ نفر مددجوی معیشت بگیر هستند و ۱۱ هزار و ۵۱۳ خانوار در مناطق سیلزده لرستان دچار آسیب شدند.

تا روز هشتم فروردین ماه ۶۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در لرستان شناسایی شده که متاسفانه ۴۳ نفر از این مجموع فوت شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.