به گزارش ایرنا در این بیانیه آمده است: حدود یک ماه است که کشور عزیزمان در اوج تحریم های شدید و ظالمانه اقتصادی و دارویی از سوی کشورهای استکبار جهانی و ممانعت آنها از ارسال وسایل و تجهیزات پزشکی و دارویی، درگیر مبارزه با انتشار ویروس کرونا و تأمین حفظ سلامتی آحاد ملت می باشد.
در ادامه بیانیه آمده است:در این مبارزه مدافعان سلامت و کادر پزشکی در خط مقدم و صف اول قرار گرفته و با فعالیت شبانه روزی و ایثار و فداکاری بی نظیر مشغول شناسایی و درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا و پیشگیری از شیوه و انتشار آن می باشد.
این بیانیه می افزاید: انتظار مدافعان سلامت و مسؤولین بهداشتی و پزشکی کشور اجرا نمودن دستورالعمل ها، پروتکل ها و توصیه های بهداشتی است که توسط ستاد ملی، استانی و شهرستانی مقابله با کرونا اعلام می شود.
در ادامه آمده است:لازمه کنترل اوضاع و قطع زنجیره انتشار ویروس مذکور و غلبه بر آن و بازگشت وضعیت عادی در استان نیازمند همکاری جدی و قوی شهروندان و هم استانی های عزیز و رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونا می باشد.
بیانیه اضافه می کند: با توجه به اینکه حضور در اجتماعات و ترددهای غیرضروری در خیابان ها و محل های پر ازدحام یکی از راه های اشاعه و انتقال سریع ویروس کرونا می باشد، لذا از هرگونه تشکیل اجتماعات مانند مراسم جشن و عروسی یا مجالس ترحیم و سایر تجمعات خودداری شود.
این بیانیه می افزاید:مطابق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا که از صداوسیما نیز اعلام گردیده، به جز واحدهای صنفی و مراکز فروش موادغذایی و خوراکی و نانوایی ها و پمپ بنزین ها و مراکز ضروری خدمات رسانی عمومی، سایر واحدهای صنفی بایستی به منظور پیشگیری از ازدحام جمعیت و مراجعه مردم به آن ها تا زمان عادی شدن اوضاع تعطیل می باشند.
بیانیه ادامه می‌دهد:از هرگونه مسافرت غیرضروری به سایر شهرستان ها یا ترددهای غیرضروری در داخل شهرها خودداری گردد.
در ادامه آمده است: کلیه کسانی که نتیجه تست های کرونای آنها مثبت می باشند، بایستی مطابق دستورات و تصمیمات مسؤولین علوم پزشکی تا حصول بهبودی در بیمارستان یا نقاهتگاه ها یا در خانه های خود بستری شده و از تردد در جامعه و انتقال ویروس به سایرین خودداری نمایند.در غیر این صورت وفق مقررات اقدام قانونی صورت خواهد گرفت.
این بیانیه می افزاید:با توجه به وضعیت خاص امسال و لزوم پیشگیری از شیوع بیماری و ضرورت قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا، استدعا دارد در روز سیزدهم فروردین کماکان در منزل خود بمانید و به شعار در خانه بمانیم عمل کنیم و از تردد و حضور و تجمع در طبیعت خودداری کنیم.
بدیهی است نیروهای انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی هم به صورت قاطع محدودیت لازم را اعمال و نسبت به صدور قبض جریمه(اعمال قانون) برای وسایل نقلیه اقدام خواهد کرد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.