به گزارش خبرگزاری مهر، سید موسی خادمی روز دوشنبه در گفتگوی ویژه خبری با وزیر بهداشت و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: امیدواریم با مدیریت خوب و دلسوزانه وزیر بهداشت و اقدامات مناسب این وزارت، روزهای سخت و ناخوشایند برای ملت بزرگ ایران به زودی به پایان برسد و کشور به حالت عادی برگردد.

وی با بیان اینکه در استان با توجه به تمهیدات اندیشیده شده ستاد ملی اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: لرستان یک میلیون و ۷۴۵ هزار و ۱۷۱ نفر جمعیت دارد که در این چند روز، حدود ۷۲ درصد این جمعیت یعنی یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۲۴۰ نفر شامل ۳۶۲ هزار خانوار از طریق سامانه یا تلفن غربالگری شده‌اند.

استاندار لرستان تصریح کرد: از این تعداد جمعیت حدود دو هزار و ۸۷۰ نفر دارای علائم مشکوک به این بیماری تشخیص داده شده‌اند.

خادمی گفت: تا به‌حال یک‌هزار و ۲۳۰ نفر به عبارتی حدود ۱۹ درصد به مراکز ۱۶ ساعته یا دیگر مراکز که از طریق پزشکان دانشگاه علوم‌پزشکی هدایت شده‌اند مراجعه کرده و یک‌هزار و ۲۱ نفر مشکل خاصی نداشتند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۳ نفر مبتلا به ویروس کرونا بودند که بستری شده و ۱۷۶ نفر دارای علائم بیماری هستند که توصیه شده در منزل بمانند، البته تست این افراد گرفته شده و منتظر نتیجه نهایی هستیم.

استاندار لرستان آثار مهم این طرح را کاهش مراجعه‌کنندگان به درمانگاه‌های اصلی به‌ویژه بیمارستان عشایر برشمرد و گفت: طبق آمار گزارش شده در روزهای اول روزانه بیش از ۱۶۰ نفر به درمانگاه‌ها مراجعه می‌کردند که این تعداد هم اکنون به ۹۰ نفر رسیده است.

خادمی با بیان اینکه مابقی جمعیت نیز در این چند روز غربالگری خواهند شد، افزود: امیدواریم با توجه به برنامه مدنظر ستاد ملی، به گونه‌ای مدیریت کنیم که ظرفیت مبتلایان به ویروس کرونا در هیچ مقطعی از ظرفیت توان بهداشتی و درمانی افزایش پیدا نکند.

وی بیان کرد: کادر درمانی و بهداشتی لرستان با توجه به محدودیت امکانات با جان و دل مشغول خدمت به مردم هستند و خوشبختانه تا به حال توانسته ایم این اوضاع را کنترل کنیم که جای تقدیر دارد.

استاندار لرستان افزود: لرستان با توجه به اینکه مهاجر فرست است و در این وضعیت تعداد زیادی از مردم این دیار در استان‌های دیگر هستند، از طرفی این استان محل عبور مرکز به غرب و مرکز به جنوب کشور است که نیاز به توجه بیشتری دارد، البته مردم توانستند به خوبی وظایف خود را انجام دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1383931
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.