کامبیز پورسیف روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تمامی زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در استان ایجاد شده و درخواست این امر نیز به وزارت کشور وشورای نگهبان ارسال شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه با این پیشنهاد استان موافقت نشد اخذ رای و شمارش آرا در روز انتخابات همانند سایر استانها به صورت دستی و صورت جلسه های تجمیعی و احراز هویت رای دهندگان نیز الکترونیکی خواهد بود.

وی تصریح کرد: تنها تفاوت این دور  از انتخابات با آخرین دوره برگزار شده این است که احراز هویت تمامی داوطلبان به صورت الکترونیکی انجام شده است.

پورسیف همچنین با اشاره به انجام تست های آزمایشی از وضعیت زیرساخت ارتباطی شعب اخذ رای لرستان گفت: برای هر فرمانداری سه و هر بخشداری ۲ بست مستقل برای دسترسی به سامانه انتخابات ایجاد شده که این یک اقدام کم نظیر در سطح کشور است.

تعداد کل ثبت نام شدگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان لرستان ۴۰۸ نفر بودند که از این تعداد با تغییر حوزه انتخابیه و جابجایی هشت نفر به این ترتیب که پنج نفر وارد استان، ۲ داوطلب خارج و یک نفر داخل استان موافقت شد.

تعداد نامزدهای انتخاباتی که تاکنون در این استان انصراف داده اند ۵۹ نفر به تفکیک شهرستان های خرم آباد وچگنی ۱۵ نفر،بروجردهفت، الیگودرز پنج، کوهدشت ورومشکان ۶ ،دورود وازنا ۹، دلفان وسلسله ۱۶ و پلدختر یک نفر اعلام شده است.

در حال حاضر در شهرستان های خرم آباد وچگنی ۵۷ کاندیدا ،بروجرد۳۵، الیگودرز۱۸، کوهدشت ورومشکان ۳۷، دورود و ازنا ۲۲، دلفان وسلسله ۱۲ و پلدختر ۲۴ نفر فعالیت های تبلیغاتی خود را دنبال می کنند.

لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در خانه ملت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.