دکتر علی فرهادی در جلسه شورای پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: باید بحث پیشگیری را مد نظر داشت و در حوزه معاونت بهداشتی و شبکه های بهداشت و درمان استان با تهیه بروشور، آموزش و حضور در مکانهایی مانند مدارس، خوابگاهها بدون ایجاد اضطراب و تنش موارد و چگونگی پیشگیری ویروس را توسط کارشناسان آموزش دهند.

وی اظهار داشت: روابط عمومی دانشگاه نیز باید در تعامل با صدا و سیمای مرکز استان برنامه های آموزشی را با حضور کارشناسان بهداشت و درمان و متخصصان تهیه و پخش نماید.
فرهادی عنوان کرد: ارتباط و آموزش با سازمان های موازی مانند هلال احمر در راستای همکاری های ۲جانبه برقرار شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با تجربیاتی که برای مبارزه با ویروس آنفلوآنزای  n۱h۱ ( ان وان  اچ وان )حاصل شده می توان از سد ویروس کرونا نیز بگذریم.

عباس پزشکی اظهار داشت: به واسطه مسری بودن این بیماری و دامنه آن باید اقدامات بیشتر و اساسی تری انجام شود و به گونه ای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا را پیش ببریم که باعث نگرانی گسترده و بی مورد در جامعه نشویم .

وی تاکید کرد: هر سرماخوردگی، کرونا تلقی نمی شود بلکه باید تست های لازم انجام شود، در هر مرکز بیمارستانی چند تخت برای ایزوله بیماران احتمالی در نظر گرفته و تریاژ( اولویت بندی)  بیماران مشکوک‌ انجام شود.

پزشکی عنوان کرد: در بحث مادران پرخطر نیز بیمارستانهای زنان و زایمان باید از آمادگی بیشتری برخوردار باشند و با ارسال گزارشات و اقدامات انجام شده بتوانیم کانون های عفونت احتمالی را بشناسیم تا با دقت و آگاهی بیشتری ورود پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: تمهیدات متعدد وگسترده ای از هر لحاظ در دانشگاه علوم پزشکی لرستان در نظر گرفته شده ، هم اکنون تیمی از فوریتهای پزشکی ۱۱۵ دانشگاه در فرودگاه خرم آباد حضور دارند و  در بیمارستان های شهدای عشایر خرم آباد و امام خمینی (ره)بروجرد با استفاده از بخش ایزوله عمومی با محوریت تیم‌های واکنش سریع  آماده مقابله احتمالی با ویروس کرونا وجود دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.