به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید احمد شاهرخی روز یکشنبه در دیدار با شورای قضایی و کارکنان دادگستری لرستان گفت:اکنون با حضور رییس قوه قضاییه  امیدی در دلهای مردم زنده شده  و دستگاه قضا باید کار مردم را طبق قانون و به روز انجام دهد تا امید مردم به یاس تبدیل نشود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مدیران دستگاه قضایی استان دارای تحصیلات برجسته و  تجارب لازم هستند بیان کرد: این تجریبات و توانمندیها انباشته ای از تجربیات علمی این افراد و گره گشای بسیاری از مشکلات است.

وی اظهار داشت: عظمت قضا و شان قاضی در اسلام در حد اجرای حکم خداوند و عدالت است و کسی که در این شان و منزلت باشد مجری حکم الهی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به حساسیت رسالت دستگاه قضا عنوان کرد: قضاوت واجب کفایی است اگرقضات آمادگی اجرای حکم الهی را دارند  مجاهد راه خدا هستند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی افزود: با صدور یک حکم می توان در مسیر اجرای حکم الهی یا در مقابله با حکم خدا قرار گرفت بنابراین قضاوت بین مردم باید بر اساس عدالت باشد و قاضی باید حرف حق را بگوید.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات سالم و حضور حداکثری مردم بیان کرد: سلامت انتخابات بر نشاط اجتماعی تاثیرگذار است .

وی تاکید کرد: درلرستان طوایف، عشایر و قبایل متصل هستند اگرچه این نسبت ها باعث همبستگی می شود اما رفتار آنها باید به گونه ای باشد که باعث دل آزردگی مردم نشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.