حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی شامگاه شنبه در جلسه دیدار اصحاب رسانه استان با نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: اکنون در یک مقطع حساس تاریخی هستیم و هر تصمیمی که امروز گرفته می‌شود در سرنوشت کشور بسیار تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه نقش رسانه در این ایام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: صداقت، دانش و بصیرت اهل رسانه در این ایام بسیار تاثیرگذار است، رسانه با توجه به مسائل روز باید در شرایط فعلی فراتر عمل کند، مثلا وقتی دشمن در منطقه دست به چنین جنایاتی میزند رسانه در فضای مجازی می‌تواند حتی در صفحات مجازی سربازان آمریکایی و خانواده هایشان هم ورود کرده و به آنها نسبت به عواقب حضور در منطقه هشدار دهند.
وی با اشاره به مشکلات موجود در استان بیان کرد: نمیتوان تنها به یک یا دو موئلفه بعنوان عامل عقب افتادگی استان نگاه کرد بلکه عوامل مختلفی دخیل است در این میان رسانه ها باید با تحقیقات میدانی و علمی به این مسئله پرداخته و به جامعه آگاهی بخشی کند.
حجت الاسلام شاهرخی افزود: البته مسائل و مشکلات فرهنگی در مدت کوتاه و چند روز و چند هفته برطرف نخواهند شد، باید در دراز مدت و با برنامه ریزی دقیق به آنها پرداخته شود.
وی ادامه داد: مطرح شدن مشکلات در نمازجمعه هم کارساز است اما کافی نیست و یک کمک همگانی می طلبد.
نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: در جهت رسیدگی به مشکلات استان کارگروه هایی ایجاد کردیم که این مسائل را به صورت کاملا تخصصی مورد بررسی قرار داده و بعد از آن به مجاری مخصوص هدایت میشوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نماینده ولی فقیه رقیب روحانیون و مسئولان استان نیست اظهار داشت: نقش نماینده ولی فقیه پدرانه است‌، اگر چه مجری هم نیست اما نباید با اجراییات بیگانه باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار اظهار داشت: جنگ استکبار فقط در حوزه اجتماعی و آقتصادی نیست، در روزهای اخیر دیدیم دشمن چگونه از ظرفیت رسانه ای بر علیه نظام استفاده میکند اما این رسانه های ما بودند که علی رغم همه محدودیت ها در نبرد رسانه ای پیروز شدند.
احمد حسین فتایی گفت: حوزه فرهنگ آنقدر برای دشمن اهمیت دارد که حتی حاضر به ایجاد اختلاف بین دو گروه و طائفه هم هست لذا رسانه میتواند این توطئه ها را با آگاهی بخشی به جامعه خنثی کند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.