سعید کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:‌ مشکل تامین نفت در مناطق قشلاقی بوده که قرار است با صدور بارنامه ها از روز یکم بهمن ماه، میزان نفتی که برای سه هزار و ۵۰۰ خانوار در سامانه ثبت شده به اداره کل امور عشایری تحویل و از این طریق در استان توزیع شود.

وی با بیان اینکه سهم هر خانوار عشایری ۶۰۰ لیتر نفت است ادامه داد: کار ثبت نام در سامانه شرکت نفت از حدود یک ماه گذشته انجام شده اما به دلیل مشکلاتی در این مسیر، تاکنون نفت مورد نیاز تامین نشده بود.

وی گفت: تا پیش از این باید خانوارهای عشایری با مراجعه به سایت مورد نظر نسبت به نام نویسی و درخواست نفت مورد نیاز اقدام می کردند که با توجه به عدم دسترسی این قشر به امکانات ثبت نام، این مهم به صورت بکپارچه توسط یک شرکت تعاونی انجام شده و نفت مورد نیاز نیز پس از تحویل به این شرکت با نظارت اداره کل امور عشایری توزیع می شود.

کریمی بدون اشاره به نفت مصرفی خانوارهای عشایری استان تصریح کرد:‌ این میزان با توجه به شرایط آب و هوایی و برودت هوا تغییر می یابد اما توزیع این سوخت فسیلی به طور معمول تا فروردین ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد:‌ امسال  بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت در مناطق ییلاقی  و ۱۸۰ هزار لیتر در مناطق قشلاقی استان از طریق ۸۷ جایگاه سوخت عشایری توزیع شده است.

لرستان بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری با جمعیت ۸۴ هزار نفر دارد که ۴.۷ جمعیت لرستان را تشکیل می دهند و رتبه خانواری و جمعیت آنها در سطح کشور به ترتیب هفت و شش است.

این جمعیت ۱۳۰ هزار تن انواع محصولات لبنی و دامی معادل ۲۵ درصد پروتئین استان را تولید می کنند و در مجموع، سهم آنها در تولید ناخالص ملی با احتساب سایر محصولات زراعی، دامی و صنایع دستی ۹۰۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.