به گزارش ایرنا، اسد عبدالهی شامگاه چهارشنبه در جلسه با مدیران واحدهای اقتصادی بزرگ لرستان با بیان اینکه طرح های اقتصادی استان فعال هستند، بیان کرد: واحدهای راکد و نیمه تعطیل و یا تملک شده توسط بانک ها  پیگیری شده و حدود ۵۰ واحد راکد در استان احیا شده و به چرخه تولید برگشته‌اند.

وی با اشاره به پیگیری مشکلات ارزی و بانکی واحدهای اقتصادی لرستان گفت: هشت هزار و ۱۱۸ نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند و بخش عمده‌ای از صادرات و درآمد ارزی سال گذشته استان متعلق به ۲۲ واحد صنعتی استان بود.

معاون استاندار لرستان اظهار داشت: واحدهای اقتصادی فعال استان در سال گذشته ۶۳ میلیارد تومان مالیات و ارزش افزوده به استان کمک کرده‌اند.

وی افزود: کوچکترین مشکلات واحدهای صنعتی استان به صورت جدی پیگیری می شود و بخش تولید و اشتغال استان در اولویت قرار گرفته است.

به گفته وی لرستان دارای واحدهای اقتصادی مهمی است که شرکت های  داروسازی های استان از این جمله هستند.

وی همچنین اظهار داشت: بهترین شاخص های داروسازی کشور در لرستان وجود دارد و لرستان از قطب های مهم داروسازی کشور است.

عبدالهی ادامه داد: همچنین پالایشگاه پلدختر در حال احداث است که در آن نفت خام تبدیل به قیر، گازوئیل و روغن و در فاز دوم تبدیل به بنزین می‌شودو سرمایه گذاری این پالایشگاه از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی کشت و صنعت ادامه داد: اکنون۲ هزار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی در این راستا در خرم آباد ایجاد شده است.

عبدالهی گفت: همچنین ایجاد چهار واحد جدید در پتروشیمی خرم آباد در دستور کار قرار گرفته و یکی از واحدهای آن طی دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: مشکلات نساجی و لاستیک سازی و عظیم خودرو در حال پیگیری است و با  ایجاد ستاد تسهیل و رونق تولید و مصوبات آن، شورای توسعه و برنامه ریزی استان، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، کارگروه اشتغال در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی برگزار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.