محمد رضا صفی خانی روز چهارشنبه در کارگروه ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: با کسب تجارب التهابات سال های گذشته در راستای نظام توزیع، مشکلی در استان تکرار نمی شود.

وی گفت: تا فرار رسیدن ماه رمضان سال آینده برنامه نظارتی سازمان صمت آماده است و در صورت التهاب، بازار کنترل می شود و در این راستا دغدغه ای وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت غله لرستان نیز  با بیان اینکه در تامین و ذخیره کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد افزود: اکنون ۶هزار تن برنج در استان ذخیره داریم که پنج هزار تن دیگر اضافه خواهد شد و

۱۰ هزارتن شکر نیز وارد استان می‌شود.

حجت بیرانوند بیان کرد: توزیع اقلام باید با محوریت سازمان صمت صورت گیرد  و تعهدات بازرگانی دولتی امسال نسبت به سال گذشته ۲برابر شده است.

وی اظهار داشت:روغن نباتی در استان قیمت مناسبی دارد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ذخیره استراتژیک کالاها در کشور چهارمیلیون و ۷۰۰ هزارتن می‌باشد تصریح کرد : پنج میلیون تن گندم ذخیره در کشور وجود دارد که در این راستا مشکلی وجود ندارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز با اشاره به اینکه اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ حدود ۱۲هزار تومان است افزود: ۲میلیون و ۹۲ هزار قطعه جوجه ریزی در دستور کار است این در حالیست که سه میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه جوابگو می‌باشد.

عظیم دادگر اظهار داشت:همچنین ۴۰۰ تن مرغ و ۶۰ تن گوشت قرمز در استان ذخیره می‌باشد و دراین راستا مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه ۱۹۴هزار هکتار گندم دیم در استان زیر کشت می‌باشد افزود: ۶۰ هزار تن ذرت، ۱۶هزار تن کنجاله‌، ۱۶هزار تن سویا و ۲۸ هزار تن جو در انبارها ذخیره داریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی نیز اظهار داشت: قیمت مرغ زنده اکنون هشت هزار و ۳۰۰ تومان است و با انگیزه بازار شب عید جوجه ریزی افزایش پیدا می‌کند.

ناصر نجیب‌زاده گفت: : ظرفیت نگهداری در انبارها مطلوب است و تا ۲ماه آینده وضعیت نرمال خواهد بود همچنین روزانه ۱۵۰ تن مرغ وارد بازار می‌شود.

مدیر کل امور عشایر لرستان نیز گفت: ۱۲هزارتن جو بین عشایر توزیع شده و توزیع چهار هزار تن دیگر در دستور کار است.

سعید کریمی بیان کرد: عشایر نیاز به سوخت دارند و مسایل مربوط به ثبت‌نام در سامانه برای این قشر دشوار است چراکه دسترسی به اینترنت ندارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.