عبدالرحیم رحیمی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران در فرمانداری بروجرد اظهار داشت: هدف از جلسه با خبرنگاران این است که در آستانه انتخابات قانون و قوانین بهتر شناخته و یادآوری شود تا شاهد مشکلاتی در سطح شهرستان نباشیم.

وی افزود: خبرنگاران با قلم خود می توانند زمینه برگزاری انتخابات سالم و با حضور باشکوه مردم را فراهم کنند.
فرماندار بروجرد بیان کرد: امروز دشمنان قصد ضربه زدن به نظام دارد و در شرایط حساس کنونی باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم دشمن در آستانه انتخابات با موج سواری مردم را نا امید کند.
رحیمی اضافه کرد: شهادت سردار قاسم سلیمانی یک معجزه الهی بود که ملت ایران را همدل و متحد کرد.

وی ادامه داد: خبرنگاران چالشها و کمبودها بروجرد را بررسی و اعلام کنند و از نامزدهای نمایندگی درخواست داشته باشند تا برای رفع مشکلات تلاش کنند.
معاون استاندار لرستان یادآور شد: خبرنگاران در کنار مسوولان برگزاری انتخابات تلاش کنند انتخاباتی پرشور داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بروجرد با اشاره به ضرورت نشست با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی بیان کرد: خبرنگاران مورد اعتماد مردم هستند و حساسیت حرفه خبرنگاری بسیار مهم و بلا است قلم امانتی در دست خبرنگاران است.
مهدی محمدی گفت: اعلام هر گونه مفاسد در جریانات اداری و کشوری توسط خبرنگاران می تواند به کمک قوه قضاییه باشد.
وی افزود: رسالتی که برعهده دارم باید با اطلاع رسانی مفاسد از انان جلوگیری کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه خبرنگاران باید مراقب باشند وارد بازی های سیاسی نشوند، اظهارداشت: امروز تلگرام فیلتر و دسترسی به آن نیز عیر مجاز است، سرور تلگرام در کشور نیست و برای رسیدگی به جرایم این حوزه از طریق سنتی انجام می شود.
محمدی اضافه کرد: مدیر کانال ها مسوول گذاشتن پیام ها هستند و باید جوابگو باشند.
وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید با آرامش و نرمی انجام شود در فضای مجازی نیز باید هم اینگونه باشد تا حساسیت های احتمالی از بین برود.
دادستان عمومی و انقلاب بروجرد گفت: کانال های تلگرامی باید رعایت امانت داری را داشته باشند و در انتشار مطالب سایتها و خبرگزاری ذکر نام‌ منبع را رعایت کنند.
محمدی افزود: تبلیغات پیش از موعد بی احترامی به قانون است و کانالها مراقب باشند تا درگیر تبلیغات زود هنگام نشوند.
وی اظهارداشت: نباید مطالبی منتشر شود که باعث ایجاد بحران در شهر باشد و مطالب نباید باعث ناراحتی جریان های مختلف سیاسی و اجتماعی شود.
جانشین فرمانده انتظامی بروجرد اضافه کرد: راهبرد دشمنان برای انتخابات کاهش حضور مردم است که همه باید تلاش کنیم انتخابات سالم و قانونمند داشته باشیم و به وجود آمدن تنش های قومی و قبیله ای جلوگیری کنیم.
سرهنگ محمد قاسم میری بیان کرد: باید کار اخلاقی و تخریب و توهین را کنار گذاشته و بهانه دست دشمنان ندهیم.
وی ادامه داد: خبرنگاران در استانه انتخابات یار و همدل ستاد های اجرایی و نظارتی باشند و از انتشار مطالبی که باعث به وجود آمدن مشکلات شود پرهیز کنند.
جانشین فرمانده انتظامی بروجرد یادآور شد: نیروی انتطامی مسوول برقراری امنیت و نظم است و با توانایی اعتماد عمومی را جلب خواهد کرد.

وی گفت: نیروی انتظامی همه تحرکات مختلف در حوزه انتخابات را رصد و به طور قاطع برخورد می کند و اقدامات پیشگیرانه نیز در این خصوص انجام می شود.
وی افزود: انتظار داریم فضای جامعه در آستانه انتخابات با ارامش و اگاهی دهی و امید بخشی به جامعه همراه باشد و اگر مطلبی در رسانه ها منتشر می شود باید از منبع موثق گرفته شده باشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد اظهارداشت: رعایت قوانین و مقرارت انتخاباتی توسط رسانه ها الزامی است، خبرنگاران باید روحیه امید و آگاهی را در مردم زنده کنند.
فرزاد درخشان بیان کرد: اداره ارشاد از خبرنگارانی که در سایت و کانال های خود توهین و تخریب کنند هیچ حمایتی نخواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.