رضا زینی وند مقدم شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان افزود: در راستای جمع آوری بخاری نفتی مدارس استان، فاز اول با اعتبار ۴۲ میلیارد تومان و تجهیز ۲ هزار و ۸۱ کلاس درس انجام و عملیات اجرایی تکمیل  شد.

وی ادامه داد: همچنین برای تجهیز سیستم گرمایشی برخی مدارس خرم آباد نیازمند موافقت بنیاد مسکن هستیم چراکه این مدارس در حریم رودخانه واقع هستند و برخی قدمت ۴۰ ساله دارند اماعلمک نصب شده و باید عملیات گازکشی درون مدارس انجام شود.

زینی وند مقدم با بیان اینکه استانداردسازی بخاری چهارهزار کلاس درس لرستان در دستورکار است تصریح کرد: درصورت موافقت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ضوابط و استانداردسازی های مورد نظر اجرا خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: دستگاههای دولتی باید فضاهای آموزشی را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند که بسیاری از دستگاهها این قانون را تمکین نکرده اند.

وی گفت: در حالیکه به شدت با کمبود فضای آموزشی در بروجرد مواجه هستیم اما آموزشگاه های شهید کلاهدوز و زینب کبری در اختیار آموزش و پرورش نیست که باید به این نهاد واگذار شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به تخریب ۱۱۳ مدرسه استان بر اثر سیل، آسیب ۳۱۰ مدرسه و هدر رفت تجهیزات ۱۷۹ آموزشگاه در این حادثه گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار ملی، ۱۰۰ میلیارد تومان کمک خیران و ۱۱۱ میلیارد تومان اعتبار استانی اختصاص یافته است.

زینی وند مقدم ادامه داد: امسال ۱۵۷ طرح با ظرفیت ۵۷۰ کلاس درس پیش بینی شده و از محل اجرای طرح مهر، ۳۱ طرح با ۱۲۱ کلاس افتتاح شد و ۱۳۰ طرح نیز در دست ساخت می باشد.

بیشترین آمار کلاس با بخاری غیراستاندارد به تعداد ۲ هزار و ۸۱ باب مربوط به لرستان است  و برای تجهیز سیستم گرمایشی یکهزار و ۲۷۲ فضای آموزشی استان که علمک گاز ندارند ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده که این امر مستلزم تخصیص اعتبارات ملی می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.