علی آشتاب روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تمامی کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور، کمیته بدوی بررسی و احراز، با حضور افراد کارشناس و نخبه در این زمینه تشکیل می شود. 

وی ادامه داد: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در این راستا  ایمنی و بهداشت کار کارگاهها توسط بازرسان به صورت دوره ای، بررسی و نظارت می شود که برای این مهم ۱۵۱ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای کارگری استان فعالیت می کنند.

آشتاب افزود:‌ امسال کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار ۹ هزار و ۱۱۰ نفر ساعت آموزشهای لازم ایمنی و بهداشت کار را توسط کارشناسان مجرب و خبره ارایه کرده اند.

اکنون تعداد تعاونی‌های فعال در لرستان به ۲ هزار و ۸۰۵ واحد رسیده که حدود ۲۸ هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده در لرستان ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.