به گزارش خبرنگار ایرنا، شریف خسروی روز  دوشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به ابعاد گسترده توزیع کیک های آلوده در سطح سایر استان های کشور، افزود: آنچه مبرهن است، فعالیت گروهی پشت این قضیه نهفته است.

خسروی با بیان اینکه وظیفه ما حمایت از تولید ملی است، ادامه داد: قطعا تولیدکنندگان داخلی این کار را انجام نداده اند و دست های آلوده از زنجیره تولید تا توزیع که این کار را صورت داده اند بزودی شناسایی و مورد برخورد نهادهای امنیتی قرار خواهند گرفت.

فرماندار سلسله با اشاره به پای کار بودن دادستانی، نیروی انتظامی، صنعت و معدن و تعزیرات برای کنترل و پیشگیری از توزیع این کیک های آلوده در سطح شهرستان، عنوان کرد: در صورت مشاهده مواردی از این قبیل، باید با توجیه فروشندگان، فورا جمع آوری و جهت انجام نمونه برداری به دانشگاه علوم پزشکی ارسال شوند.

خسروی با تاکید بر جلوگیری از فروش و نگه داری دام های زنده و مرغ در سطح شهر، گفت: لازم است که دستگاه های متولی این امر(شهرداری، شبکه بهداشت، محیط زیست و دامپزشکی) فرهنگ سازی لازم را در اینخصوص اننجام دهند و با دادن اخطار و پیگیری های لازم از نگه داری و فروش دام زنده و مرغ در شهر جلوگیری کنند پیش از آنکه پرونده قضایی در این رابطه تشکیل دهند.

دادستان عمومی و انقلاب سلسله نیز با بیان اینکه اطلاع رسانی بدون تشویش اذهان عمومی، شرط پیشگیری و کنترل موضوع است، اظهار داشت: شبکه بهداشت و آموزش و پرورش شهرستان باید به دانش آموزان و والدین آنها اطلاع رسانی ها و آموزش های لازم را بدهند چرا که نقش معلمان و والدین در کاهش آسیب های این موضوع بسیار موثر است.

محسن همتی با تاکید بر لزوم نظارت و کنترل بازرسان صنعت و معدن بر مراکز عرضه و عمده فروشی ها، عنوان کرد: تعزیرات، صنعت و معدن و شبکه بهداشت لازم است که ورود جدی در این قضیه داشته باشند و هرجایی هم که نیاز به دستور  قضایی و همکاری نیروی انتظامی داشت، حتما ورود خواهیم کرد تا مشکلی ایجاد نشود.

وی با اشاره به لزوم جمع آوری سگهای ولگرد از سطح شهر، افزود: شهرداری موظف است که آنها را جمع آوری و در منطقه ای مناسب و به دور از شهر ساماندهی کند.

همتی همچنین با اشاره به مراکز عرضه و نگه داری دام زنده و مرغ در سطح شهر، گفت: دستگاه های متولی باید در این قضیه ورود قاطعانه ای داشته باشند و پیش از تشکیل هرگونه پرونده قضایی، با دادن اخطار و انجام پیگیری های لازم، شهروندان را مجاب به جمع آوری نمایند تا کار به تشکیل پرونده قضایی نکشد.

25/9/98

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.