به گزارش ایرنا، اسد عبداللهی روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: امسال نیز با وقوع سیل، مشکلاتی به موانع مزمن صنعت استان افزوده شده است.

وی تصریح کرد: برخی طرح ها پیشرفت بالای ۹۰ درصد دارند و نیازمند تسهیلات هستند اما سرمایه گذار نسبت به تامین وثیقه و تکمیل طرح اقدام نمی کند.

وی بازپرداخت تسهیلات ارزی قدیم به نرخ ارز امروز را از دیگر مشکلات صنعت برشمرد و تصریح کرد:‌ طرح های عمده لرستان شناسایی و ۶۰ درصد موانع و مسائل آنها در استان حل شده است.

عبداللهی ادامه داد:‌ بررسی موانع سایر طرح های عمده صنعت، با دعوت از بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور و برخی مسئوولان ملی نیز در دستور کار قرار دارد که مقرر شده هفته آینده این مهم با حضور مدیران صنعتی و بخش خصوصی انجام شود.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت نیز گفت:  لرستان از نظر صدور پروانه بهره برداری  جزء ۱۰ استان برتر کشور است.

محمدرضا صفی خانی افزود:‌ مهم ترین شاخص در ارتقای وضعیت سرمایه گذاری میزان صدور پروانه بهره برداری می باشد که این مهم در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۱۵۳ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه طی۲ سال گذشته، ۳۸ واحد صنعتی در لرستان احیا شده تصریح کرد: احیای واحدهای راکد، بهره برداری از طرح های بالای ۶۰ درصد و افزایش ظرفیت واحدهای فعال با جدیت در استان دنبال می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.