به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری کل لرستان ، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی  پورمحمدی در جلسه شورای قضایی دادگستری استان افزود: همیشه تعداد پرونده ها در مقابل تعداد رسیدگی ها بیشتر است و می طلبد در این خصوص با فرهنگ سازی در حوزه فرهنگ قضایی جامعه موجبات کاهش پرونده های ورودی را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع ادامه داد: باید اقدامات ویژه ای جهت رضایت عمومی بکار بگیریم و این نیازمند سازوکارهای مناسب در قوه قضائیه می باشد که در دوره ای که آقای رئیسی  سکان دار دستگاه قضا شده اند این مهم به شدت در حال پیگیری است.

وی در خصوص گام دوم انقلاب افزود:  امروز برای برداشتن گام دوم باید تلاش بیشتری نسبت به قبل داشته باشیم تا همه با هم به طرف هدف عالی حرکت کنیم.

مشاور رئیس دستگاه قضایی اظهار داشت: هرچند نارسایی هایی وجود دارد ولی باید شاکر نظامی باشیم که همه مسئولان آن دغدغه مردم و مشکلات آنان را دارند و  این خدمات نشان می‌دهد که نظام به فکر تک‌ تک آحاد مردم و شهروندان بوده و این از برکات انقلاب ما است.

حجت الاسلام پورمحمدی با تاکید به اینکه ما گرفتاری‌هایی را در داخل داریم، گفت: مشکلاتی در سیستم اداری، دستگاه قضایی، فرهنگ عمومی، اخلاق اجتماعی و روابط اجتماعی را بین دستگاه‌های دولتی، مردم و مجموعه‌های مختلف داریم.

وی با اشاره به افزایش تعداد پرونده ها ادامه داد: ۱۰ سال پیش جمعیت کشور حدود ۶۵ میلیون نفر بوده و اکنون این عدد  به ۸۰ میلیون نفر رسیده که حدود ۱۸ درصد رشد جمعیت داشته ایم و  با توجه به جمعیت و نرخ رشد جمعیتی، نسبت پروند هایی که به محاکم اضافه شده است به نسبت بیشتر شده است.

پورمحمدی با اشاره به افزایش راندمان کار عنوان کرد: بودجه‌های استان نسبت به گذشته کاهش یافته اما راندمان کاری خیلی بالاتر رفته و این نشان می‌دهد که صرفا راندمان رابطه مستقیمی با بودجه دولتی ندارد.

به گزارش ایرنا ساختمان پزشکی قانونی شهرستان کوهدشت با حضور حجت الاسلام پور محمدی افتتاح شد.

۷۲۶۹/۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.