به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز عید سعید فطر که در محل مصلی الغدیر خرم آباد برگزار شد گفت: همه مسلمانان جهان باید به کمک فلسطین بشتابند که قطعا با وحدتشان می توانند این طرح شیطانی را شکست دهند.
امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: در روز عید قربان بزرگترین عبادت یعنی انجام مناسک حج انجام می شود، از این رو مناسک حج دارای ابعاد گوناگون معنوی اخلاقی و تربیتی بسیاری است اما بعد سیاسی آن بسیار مهم تر می باشد.
وی یکی از وجوه بعد سیاسی حج را وحدت و اقتدار امت اسلامی دانست و توضیح داد: هیچ عاملی برای اتحاد امت مسلمان غنی تر از حج نیست زیرا از بلاد اسلامی مختلف در آنجا جمع هستند لذا روز اتحاد و اقتدار امت اسلامی است.
آیت الله میرعمادی یکی دیگر از ابعاد سیاسی حج را برائت از مشرکان دانست و گفت: این مسئله به معنای بیزاری از همه ستم ها و زشتی های طاغوت زمان است، برائت از مشرکین به معنای ایستادن در برابر همه زورگویان جهان است.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امروز آمریکا از کشورهای اسلامی باج خواهی می کند، رژیم نژاد پرست صهیونیستی دست به قتل عام می زند،آل سعود در یمن مسلمانان مظلوم این کشور را بمباران و با دلار های نفتی در میان مسلمانان تفرقه ایجاد می کند،
از این رو وقتی برائت از مشرکین مطرح می شود این به معنای بیزاری از رفتار قدرت های متجاوز و دوری از حکومت های نژاد پرست است.
وی بعد سیاسی دیگر را رسیدگی به مشکلات مسلمانان عنوان کرد و گفت: نمونه بارز این مسئله ایستادگی همه مسلمانان در برابر طرح شیطانی معامله قرن است.
آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از عید قربان تا غدیر دهه امامت و ولایت نام گرفته و به همین مناسبت مردم مقید هستند بستر ازدواج جوانان را فراهم کنند.
وی افزود: شایسته است که والدین برای جلوگیری از بی بند و باری و انحرافات اجتماعی شرایط ازدواج فرزندان خود را فراهم نمایند.
نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: مردم و خیرین در امر تهیه جهیزیه برای دختران نوعروس کمک کنند تا در این ایام که متعلق به حضرت علی(ع) است به سیره آن حضرت به درستی عمل کنیم.
۷۲۶۴ /۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.