مسئول دبیرخانه شورای ساماندهی امور سالمندان اداره کل بهزیستی لرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: درصد جمعیت سالمند شهرستان بروجرد بنا بر سرشماری سال ۹۰ میزان ۹/۸ درصد بود که این آمار در سال ۹۵ یعنی به مدت پنج سال به ۱۲/۸ درصد افزایش یافته است.

پوران دخت قاسمی افزود: در همین راستا بنیاد فرزانگان در بروجرد متشکل از سالمندانی فرهیخته و توانمند راه اندازی شد که با ارائه برنامه ریزی هایی در بخش های مختلف اوقات فراغت و کلاس های مختلف آموزشی تلاش شود تا سالمندان مشکلات کمتری داشته و سالمندی سالم تری را پشت سربگذارند.

وی اظهارداشت: جامعه هدف بنیاد فرزانگان بروجرد هر فرد بالای ۶۰ سال می تواند باشد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

 مسئول دبیرخانه شورای ساماندهی امور سالمندان اداره کل بهزیستی لرستان با اشاره به برنامه ها و کلاس های آموزشی درمانی برای سالمندان بیان کرد: کلاس های آموزشی در بخش درمانی بیشتر با محور پیشگیری از برخی بیماری ها اعم از پوکی استخوان، دیابت، فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی، افسردگی و اضطراب است.

قاسمی یادآور شد: با توجه به اینکه بروجرد پیرترین شهرستان لرستان به شمار می رود این شهرستان بعنوان شهر دوستدار سالمند معرفی شده که فرمانداری، بهزیستی و شهرداری بروجرد با همکاری سایر دستگاه ها در راستای اجرای شاخص های هشت گانه شهر دوستدار سالمند همکاری و برنامه ریزی می کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر بروجرد، خرم اباد، الیگودرز و دورود نیز به عنوان شهر دوستدار سالمند معرفی شده اند و برنامه های مرتبط در این زمینه در این شهرها نیز باید انجام شود.

۱۹۲۰/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.