فریدون خودنیا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سیل امسال ۱۱۹ میلیارد تومان به زیرساخت های برق لرستان خسارت زد که تصویب ۷۶.۵ میلیارد تومان به استان برای جبران بخشی از این خسارت ها، بیشترین رقم میان سایر استان ها بوده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این رقم، در تفاهم نامه ای با استان مرکزی مقرر شده این استان ۲۱ میلیارد تومان طرح در مناطق سیلزده لرستان اجرا کند که تاکنون کار اجرای ۵ میلیارد تومان آغاز شده است.

وی ادامه داد: به همین منظور خرداد امسال  تفاهم نامه بازسازی و احداث شبکه پایدار توزیع برق در مناطق سیلزده پلدختر و معمولان برای کارهای دائمی و بنیادی‌تر استانداری لرستان و شرکت توانیر منعقد شد.

خودنیا گفت: بر این اساس خدمات مطلوب برق شهر و روستاهای مورد نظر توسط شرکت توانیر و با هماهنگی استانداری و شرکت توزیع برق لرستان و مرکزی به عنوان استان معین انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این تفاهم نامه شامل سه بخش طرح‌های کوتاه مدت سالجاری، طرح‌های قبل از شروع فصل گرمای سال آینده و اقدامات تأمین برق پایدار در مدت ۲ سال است.

وی اظهار داشت: در این راستا احداث شبکه فشار متوسط از روستای بابازید تا منطقه واشیان به طول ۸ کیلومتر، اصلاح و بازسازی شبکه فشار متوسط لز روستای افرینه تا چم شهران به طول ۱۰ کیلومتر، اصلاح شبکه فشار متوسط در معمولان به طول ۳.۵ کیلومتر و احداث ۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط از روستای ملاوی تا پیچ بابابهرام، قبل از پیک بار امسال بهره برداری می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان  گفت: همچنین مقرر شده خط ۲ مداره از بابازید تا شهر پلدختر به طول ۱۲ کیلومتر و اصلاح ۷۵ نقطه عبور عرضی شبکه متوسط رودخانه کشکان تا قبل از فصل گرمای سال آینده بهره برداری شود.

خودنیا تصریح کرد:  طرح‌های تامین برق پایدار ۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط از تنگ تیر تا روستای قالبی و ۶ کیلومتر از روستای سراب ناوه کش تا ویسیان نیز طی ۲ سال انجام خواهد شد.

برق ۱۱۴۵ روستا در اثر سیل لرستان قطع شد.

۷۲۶۹/۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.