مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی با مشارکت سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای استان لرستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گشایش یافت.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، با ایجاد این مرکز، دانشجویانی که فاقد مهارت هستند با حضور در مرکز ایجاد شده مهارت لازم را کسب می‎کنند و نیاز به حضور در مراکز فنی و حرفه‎ای در سطح شهر نیست.

در این مراکز، مهارت مورد نیاز در رشته‎های تخصصی دانشجویان ارائه داده خواهد شد که بخشی از تجهیزات از سوی دانشگاه و بخشی هم از طریق مراکز فنی و حرفه‎ای مهیا و تامین شده است.

در این مراسم محمدرضا آذرخش مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای استان لرستان، اظهار کرد: با توجه به خلأ آموزش‎های عملی و مهارتی، مرکز مدیریت مهارت آموزی که کاری قابل تحسین است راه‎اندازی شد که البته باید آسیب‎های اجتماعی را در این کار مد نظر قرار داد.

وی تصریح کرد: باید با نیازسنجی، بازار هدف را در این دوره‎ها مشخص کرده و دستگاه‎های اجتماعی را با هم مرتبط کنیم.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای لرستان افزود: ما برای برگزاری این دوره‎ها به عنوان پشتیبان در کنار آموزش و پرورش و دانشگاه هستیم و بر روی تقلیل سن آموزش‎های مهارتی از دانشگاه به آموزش و پرورش هدف گذاری کرده‎ایم و کم کم باید آموزش‎ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

همچنبن دکتر رضا معظمی گودرزی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، پویایی و تغییر در فضای کسب و کار بر اساس شرایط و امکانات را پیش نیاز و لازمه برگزاری دوره‎های مهارت آموزی عنوان کرد و افزود: نیاز به سرمایه‎های انسانی خلاق و ماهر و وجود استادان خبره و توانمند در واحد بروجرد و استفاده از امکانات و پتانسیل دانشگاه یعنی دارا بودن نرم‎افزار و سخت‎افزار، شرایط را برای برگزاری این دوره‌ها در واحد بروجرد بیش از پیش مهیا کرده است.

به گزارش ایسنا، در این مرکز، دوره‏‌های مشاور خرید و فروش خودرو، لایحه نویسی قضایی، پرورش زالو طبی، مربی مهد کودک، خرید و فروش گیاهان دارویی، نصب دوربین‎‌های مداربسته و  نرم‌افزار تخصصی Spss به دانشجویان آموزش داده می‎شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.