به گزارش ایرنا، عباس شرفی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر تمام راههای اصلی، فرعی و روستایی بازگشایی موقت شده اند و تردد در آنها جریان دارد.
وی اظهار داشت: در جریان سیل بیش از 600 دستگاه پل در استان آسیب جدی دیده و 206 دستگاه پل نیز به طور کامل تخریب شده که تاکنون پل های فلزی خرپایی دوآب، چم شهران، زورانتل و زیودار نصب شده و پل های کلات زیودار و حیات الغیب در دست اقدام هستند.
وی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار اقدامات لازم و موثر جهت ترمیم و بهسازی راهها انجام خواهد شد اما تاکنون اعتبارات مورد نیاز به استان ابلاغ نشده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی بدون توجه به ماده 17 قانون ایمنی راهها و راه آهن و بدون کسب مجوز از اداره کل راهداری لرستان نسبت به حفاری و لوله گذاری در حریم قانونی راهها اقدام کرده است.
شرفی ادامه داد: این امر علاوه بر اینکه باعث تجاوز به حریم راه و آسیب جدی به جسم راه شده در هنگام بازگشایی مسیرها نیز ناگزیر به تاسیسات آنها خسارت وارد می کند.
وی گفت: انتظار می رود مسئولان و کارکنان شرکت آبفار لرستان با استناد و احترام به قانون ایمنی راهها نسبت به رعایت ایمنی و کسب مجوز از این اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام نمایند.
وی یادآور شد: با استناد به مصوبه هیات وزیران در تاریخ 81/11/26 تمام دستگاه های امور زیربنایی می بایست در خارج از حریم جاده نسبت به عبور تاسیسات اقدام کنند.
طول راههای لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است که برآورد اولیه خسارت سیل به راههای استان حدود 2 هزار کیلومتر است.
3210/7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.