به گزارش خبرنگار ایرنا، همانگونه که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده بود، بارندگی های شدید و رعد و برق های بسیار مهیب در سلسله شدت گرفته و همین امر باعث ایجاد شرایط اضطراری در شهرستان شده است.
ستاد مدیریت بحران شهرستان سلسله از شروع بارندگی ها تاکنون 6 جلسه فوق العاده بحران تشکیل داده و بر اساس تصمیم مدیریت بحران شهرستان، در آخرین جلسه به دستور فرماندار، شهرستان سلسله به 6 حوزه، مدیریت بحران تقسیم و خدمات رسانی به مناطق 6 گانه تحت فعالیت مدیران حوزه ها زیر نظر فرماندار انجام می شود، با این وجود به دلیل شدت سیلاب ها و کمبود تجهیزات لازم، روستاهای زیادی از شهرستان دچار آبگرفتگی شده اند و همین امر امدارسانی و رفع آبگرفتگی ها را زمان بر کرده است.
متاسفانه در سالیان گذشته به دلیل خشکسالی و کم کاری مدیران سابق، عده ای از اهالی روستاها اقدام به کاشت درخت در بستر برخی رودخانه های خشک شده کرده اند که همین اقدام آنان اکنون باعث انحراف سیلاب ها به اطراف و ورود به منازل مسکونی روستایی شده است.
بسیاری از اهالی روستاها می کوشند با ارسال فیلم و عکس از شرایط و واقعیت های روستای محل زندگی خود، درخواست کمک های خود را به گوش مسئولین رسانده و شرایط امدادرسانی را به روستای خود سریعتر فراهم نمایند.
بسیاری از کانال های تلگرامی شهرستان نیز در این چندروزه با نمایش عکس و فیلم هایی از سیل لرستان و شهرستان، آمار بازدید و افزایش اعضای کانال را بسیار داغ کرده اند و هریک می کوشند به نحوی عمق فجایعی را که سیلاب در لرستان به بار آورده به مخاطبان القا نمایند.
در این چند روز مدیریت بحران شهرستان با صدور اطلاعیه های بموقع سعی در پیشگیری از افزایش حجم خسارتها و مدیریت بحران موجود را داشته و با توجه به افزایش بارندگی ها در شهرستان، دستور تخلیه روستاهای بسیاری در شهرستان صادر شده است.
همچنین چهار خبازی به صورت شبانه روزی مشغول پخت نان در شهر الشتر برای نان موردنیاز مردم هستند و شهرداری الشتر از شهروندان خواسته که از تردد در معابر خودداری نمایند.
به علت رعد و برق های مهیب، شبکه های تلویزیونی در شهرستان قطع شده و مردم تنها از طریق فضای مجازی امکان دسترسی به آخرین اخبار سیل در مناطق مختلف را دارند.
کلیه مدارس، مساجد، حسینیه ها و سالن های ورزشی شهرستان برای اسکان اضطراری شهروندان آماده شده اند و هلال احمر شهرستان بسیاری از سالن های مدارس و سالن های ورزشی را به چادر تجهیز کرده است.
هنوز از خسارت های سیل اطلاع دقیقی در دست نیست اما آنچه که مبرهن است این است که زمین های کشاورزی، مزارع پرورش ماهی، جاده ها و تاسیسات بسیاری آسیب دیده اند که باید برآورد کارشناسانه ای از میزان دقیق آنها صورت گیرد.
جاده منطقه بسطام در برخی نقاط به علت شستشوی زیاد، دچار رانش شده و سیلاب درختان بلوط بسیاری را با ریشه از جا کنده است.
مردم روستاهای شهرستان سلسله نیازمند امدادرسانی هستند و احشام آنها در خطر تلف شدن قرار دارند.
با توجه به اینکه خط دوم آبرسانی شهر الشتر در مسیل خرگوشناب قرار دارد، این خط اکنون به دلیل حجم فراوان سیلاب دچار آسیب شده و احتمال قطعی آب در برخی نقاط شهر وجود دارد لذا شرکت آب و فاضلاب شهری در اطلاعیه ای از هموطنان خواسته نسبت به ذخیره آب مورد نیاز خود اقدام نمایند.
بارش شدید تگرگ، رعد و برق های مهیب و بارندگی شدید وضعیت شهرستان سلسله را اضطراری کرده است و احتمال اینکه رعد و برق های مهیب برای عشایر کوچروی شهرستان خطراتی را به همراه داشته باشد دور از انتظار نیست.
با همه این اوصاف تمامی نیروهای ستاد بحران شهرستان با وجود کمبودها و مشکلات پای کار بوده و مشغول امدارسانی به مردم شهرستان هستند.
7265
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.