به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی روز سه شنبه در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: خداوند ظرفیت لازم برای نوآوری و خلاقیت را در وجود انسان قرار دارد که عقل عامل اصلی نوآوری است.
وی بیان کرد: متاسفانه ما عقل را به کار نمی‌گیریم و دانشگاه‌ها و حوزه‌های ما در به کارگیری عقل و خرد مطلوب عمل نکرده‌اند.
آیت الله میرعمادی تصریح کرد: همواره تأکیدات زیادی در منابع دینی راجع به علم آموزی وجود دارد و بر ما لازم است که علم آفرینی و خردورزی را تقویت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی حرکت خوبی در این راستا شده است، گفت: این اقدامات امید بخش است و مشکل لرستان با شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های دانش بنیان حل می‌شود چرا که کشاورزی، اقتصاد و فعالیت‌های سنتی را در استان داریم.
آیت الله میرعمادی با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد دانش بنیان در لرستان، بیان کرد: راه حل مشکل بیکاری لرستان حرکت به سمت فعالیت‌های دانش بنیان است.
وی اظهار داشت:بیش از یکهزار جوان برتر از سوی مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در استان شناسایی شده است و در سال 89 حدود 313 نفر از این جوانان از سوی مجمع مورد تجلیل قرار گرفتند.
وی عنوان کرد: در لرستان جوانان صاحب ایده فراوانی داریم، اما در بروکراسی اداری قرار می‌گیرند و در نهایت ناامید می‌شوند.
امام جمعه خرم آباد گفت: لرستان در میان استان‌های کشور برتر است، اما در بخش تجاری سازی، تولید و انبوه سازی مانده است که نیازمند حمایت جدی معاون رئیس جمهور در حوزه علم و فناوری است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: اگر این امر صورت گیرد بیکاری رفع می‌شود، تولید ایجاد می‌شود، اقتصاد رونق پیدا می‌کند و مشکلات با این حمایت حل خواهند شد.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.