به گزارش خبرنگار ایرنا ،محمود حجتی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح مجتمع پرورش ماهیان خاویاری چمگز درجمع خبرنگاران شهرستان پلدختر اظهار داشت: موضوعی که در سال های متمادی مورد تاکید مقام معظم رهبری ومسوولان کشوری می باشد سیستم های نوین آبیاری است که راندمان آبیاری را با جلوگیری ازانتقال بیش از حد منابع آبی به گیاه افزایش می دهد.
وی افزود:با توجه به پیگیری های پنج سال گذشته رییس جمهور و مصوباتی که مجلس در اختیار دولت قرارداده و سایر تلاشگران عرصه تولید و پشتیبانی موافقت نامه هایی ازصندوق توسعه برای سیستم های نوین آبیاری که کار حیاتی و زیرساختی برای مملکت است تدوین شده است.
وزیرجهادکشاورزی گفت: نتیجه این تلاش ها این امکان را فراهم کرد که بیش از یک میلیون و 50 هزار هکتار در این عرصه توسعه یابد.
وی اظهار امیدواری کرد که این روند ادامه یابد و حدود سه میلیون هکتار دیگراز اراضی کشور را بتوان در این رابطه به حالت قابل قبول رساند و در کنار آن با توجه به عملیات زراعی که انجام می شود در ارتباط با مکانیزاسیون و نشاکاریها و مسایل مربوط به بذر، مبارزه با آفات و بیماری ها بتوان با این همه مشقت و مشکلات، بهره وری آبی را نیزافزایش داد.
حجتی خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول سنوات گذشته استفاده از منابع آبی افزایش داشته اما خوشبختانه با این کار سالی 6 درصد بهره وری از آب در گیاه بیشتر شده وعلی رغم خشکسالی ها تولیدمحصولات افزایش پیداکرده است.
7272/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.