در ادامه مطلب آمده است: پروژه ای که قرار بود بار ترافیکی را در این نقطه کاهش دهد، نیمه کاره ماندن آن سبب شده تا ترافیک در این مسیر افزایش یابد.
به گزارش بازتاب بروجرد هر پروژه ای که روزی کلنگ زنی می شود به این امید است که بخشی از مشکلات در آن حوزه را برطرف کند اما گاهی پروژه هایی کلنگ زنی می شود که روند طولانی شدن آنها مشکلات را چند برابر کند.
کمتر پروژه را می توان در بروجرد نام برد که در زمان اعلام شده و مشخص افتتاح شوند چرا که بسیاری از پروژه ها آنقدر زمان بر هستند که گاهی در زمان افتتاح آنها یادمان می رود که چنین پروژه ای وجود داشته است.
پل رودکی یا پل شهدای دانش آموز قرار بود به طول 300 متر بلوار 45 متری شهرداری را به بلوار بسیج متصل کند تا با اجرای این پروژه شاهد کاهش بار ترافیکی در این مسیر باشیم اما این روزها این پروژه نیمه کاره سبب نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است.
این پروژه در سال 92 در بروجرد کلنگ زنی شد و هدف از اجرای این پروژه این بود که بار ترافیکی در مسیر مورد نظر کاهش یابد اما این روزها شاهدیم که بار ترافیکی در این مسیر افزایش زیادی یافته و حجم ترافیک دو برابر هم شده است.
در زمان کلنگ زنی این پروژه اعلام شد که این پروژه ظرف مدت 18 ماه و با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید اما حالا پنج سال گذشته و پروژه حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
ابتدای کار این پروژه به شهرداری واگذار شد اما به دلایل مشکلات مالی، شهرداری توان ادامه کار را نداشت و استانداری ادامه کار را بر عهده گرفت اما چندی پیش این پروژه به راهداری و حمل و نقل جاده ای واگذار شده تا شاید روند تکمیل پروژه کمی تسریع یابد.
البته در جای جای این پل خودروهایی را می بینیم که از این پروژه نیمه کاره به عنوان پارکینگ استفاده می کنند ولی می طلبد که همتی مضاعف صورت گیرد تا این پروژه تکمیل شود و بعد از سالها به اتمام برسد.
حالا چند سالی است که این پروژه هم در کلکسیون دیگر پروژه های نیمه کاره مانند کتابخانه های نیمه کاره، سدهای نیمه تمام، استادیوم ورزشی و دیگر پروژه ها قرار گرفته است و معلوم نیست چند وقت دیگر به اتمام می رسد.
این در حالیست که پل رودکی از پروژه های اولویت دار بروجرد بوده و به عنوان بزرگترین پل روگذر شهری از آن نام برده می شود اما پنج سال از عمر این پروژه نیمه تمام می گذرد و روزشمار این پروژه به اتمام رسیده و خبری از تکمیل پروژه نیست.
امین گودرزی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: ادامه کار پروژه پل رودکی به راهدای و حمل و نقل واگذار شده که اقدامات اولیه مانند برآورد هزینه و برنامه ادامه کار را تهیه و به استان ارسال کرده ایم و در صورت تایید، پیمانکار را برای ادامه پروژه انتخاب خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر این پروژه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تقریبا فاز اول کار به اتمام رسیده و در فاز بعدی با انتخاب پیمانکار و تامین هزینه، روند تکمیل و اتمام پروژه آغاز می شود.
به گفته وی به نظر می رسد ظرف یکماه آینده پیمانکار انتخاب و روند ادامه کار آغاز خواهد شد.
به هر حال مسئولیت اصلی اتمام این پروژه به اداره راهداری واگذار شده و حالا باید منتظر ماند و دید که سومین عهده دار این پروژه بعد از شهرداری و استانداری برای اتمام این پروژه چه اقداماتی خواهد کرد که انتظار می رود این پروژه هر چه زودتر تکمیل و به بهره برداری برسد تا علاوه بر کاهش بار ترافیکی از این وضعیت نامناسب رها شود.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی بازتاب بروجرد
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.