به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور روز شنبه در یکصدمین سالگرد تاسیس مراکز تربیت معلم در کشور و هفتاد و چهارمین سالگرد تاسیس این مراکز در لرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز، مراکز تربیت معلم و همان دانشگاه فرهنگیان قوام و دوام گرفته ، دانشجویان و برگزیدگان نخبه دانشگاهها نیز به سمت دانشگاه فرهنگیان تمایل بیشتری دارند.
وی افزود: فارغ التحصیلان این دانشگاه از آمادگی و توانایی و توانمندی تربیت نسل آینده برخوردار هستند و با توجه به اینکه فارغ التحصیلان مراکر تربیت معلم رسالت آنها تربیت نیروی انسانی است لازم است که دوره های تخصصی لازم را طی کرده باشند.
خجسته پور افزود: این نکته زمانی اهمیت بیشتری دارد که می دانیم فارغ التحصیلان سایر دانشگاهها هر کدام به فراخور تخصصی که کسب می کنند با ابزار ، زمین و ماشین آلات و ابزار تولید سر و کار دارند اما کسی که وظیفه تربیت انسان ها را دارد ضروری است که در مراکز و دانشگاه های تخصصی که همان دانشگاه فرهنگیان است تحصیل کند.
وی یادآور شد: باید تعهد خدمتی دانشگاه فرهنگیان سرجایش باقی بماند تا بیشتر مورد انتخاب دانشجویان نخبه قرار گیرد.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: در سال های گذشته بنا به دلایل مختلف آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی خود را با عناوینی خارج از مراکز تربیت معلم جذب کرد و اگر در جاهایی با مشکلاتی مواجه بوده و به دلیل توجه کم به مراکز تربیت معلم بوده است.
علی آقایی جودکی ، سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان نیز گفت: در سال 1323 در بروجرد اولین دانشسرا در بروجرد تاسیس شد و یکسال بعد دانش سرای دخترانه در بروجرد راه اندازی شد.
وی افزود: در سال 1333 اولین دانش سرای مقدماتی در خرم آباد و در سال 1343 دانش سرای دخترانه در خرم آباد تاسیس شد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیام لرستان یادآور شد: بعد از انقلاب شکل نوین مراکز تربیت معلم ایجاد شد و در سال 1386 مراکز تربیت معلم تحت عنوان مرکز آموزش عالی پیامبر اعظم تغییر نام دادند و در سال 90 تحت عنوان دانشگاه فرهنگیان مصوب شد و در سال 91 نیز اولین گروه دانشجویان این دانشگاه مشغول به تحصیل شدند.
وی گفت: با وجود اینکه یک صد سال از تاسیس مراکز تربیت معلم می گذرد اما هنوز ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه فرهنگیان به مردم و جامعه معرفی نشده است.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.