به گزارش ایرنا آیت الله میرعمادی عصر امروز در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب لرستان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خرم آباد اظهار داشت: ارزش قائل شدن برای کتاب ارج نهادن به فرهنگ، تمدن و پرداختن به این مهم اهتمام به تعالی انسان است.
وی در خصوص تاثیر فضای مجازی بر امر کتابخوانی افزود: بیشتر اوقات افراد صرف مطالعه در فضای مجازی می شود اما هرگز این فضا جای کتاب را نخواهد گرفت زیرا مطلعه کتاب ماندگار است و یک سند محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در لرستان بهترین هدیه افراد جامعه برای همدیگر را اهدا کتاب دانست و بیان کرد: کتاب از یک سو مایه رشد، تعالی، تعقل و تفکر انسان و از سوی دیگر محصول اندیشه ها و زحمات شبانه روزی انسان هایی است که به آینده بشریت فکر می کنند.
آیت الله میرعمادی اضافه کرد: تقارن افتتاح این نمایشگاه با سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) مسئله ای بسیار مبارک است زیرا برای رسیدن به جامعه جهانی حضرت مهدی(عج) باید فرهنگ و تمدن انسان ها متعالی شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز در این آیین گفت: اگر به دنبال جامعه دانا هستیم باید مردمانی کتابخوان داشته باشیم.
حبیب الله خجسته پور افزود: لرستان دارای ظرفیتی بالایی در حوزه کتاب و کتابخوانی است و هر ساله نمایشگاه کتاب با حجم بالایی از ناشران برگزار می شود.
وی اظهارداشت: خرم آباد این ظرفیت را دارد که به عنوان پایتخت کتاب مطرح شود در سنوات گذشته نیز طرح های خوبی در این زمینه ارائه شد و امسال هم در این خصوص نامزد دریافت چنین عنوانی است.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب لرستان با حضور 300 ناشر کشور و استانی از ٢٦ آبان تا یکم آذرماه سالجاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان برگزار می شود.
7264/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.