غلامرضا نباتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مجموع اراضی تجهیز شده به سیستم آبیاری نوین را سه هزار و 500 هکتار عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه از مجموع 68هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان 34هزار هکتار آبی است سهم این اراضی از سیستم آبیاری قطره ای و بارانی بسیار کم است.
وی اظهار داشت: از مجموع سه هزار و 500 هکتار ازاضی تجهیز شده به سیستم آبیاری نوین یک هزار هکتار از این اراضی تحت پوشش آبیاری قطره ای و 2هزار و 500 هزار هکتار به سیستم آبیاری بارانی مجهز هستند.
رئیس جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: دولت برای تشویق کشاورزان به ایجاد سیستم آبیاری نوین به ازای هر 200هکتار آبیاری بارانی 60 میلیون ریال و هر 200هکتار آبیاری قطره ای 750میلیون ریال کمک هزینه بلا عوض پرداخت می نماید.
نباتی اضافه کرد: با توجه به اینکه اراضی کشاورزی در بروجرد یکپارچه نبوده و پراکنده هستند هزینه اجرای طرح آبیاری نوین سنگین شده در صورتی که اراضی یکپارچه و در قطعات بزرگترهزینه کمتری انجام می شود.
به گزارش ایرنا مجموع اراضی کشاورزی تحت پوشش این شهرستان را 68 هزار هکتار است که از این میزان 34 هزار هکتار دیم و 34 هزار هکتارآبی هستند که حدود 15 هزارهکتاراز اراضی آبی شهرستان باغی است.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: حدود 15 هزار هکتار از اراضی شهرستان باغات هستند که سالانه بیش از 10 هزار میلیارد ریال محصولات کشاورزی تولید می شود.
شهرستان بروجرد تامین کننده 35 درصد از تولیدات باغی استان لرستان است.
7273/6052
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.