به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده بودند، تحریم های آمریکا علیه ملت ایران به بهانه های دروغین همچون قدرت موشکی و حقوق بشر ادامه پیدا کرد و شخص وزیر امور خارجه کشورمان نیز در سخنان خود به نقض برجام توسط آمریکایی ها اشاره نمود.
وی با بیان اینکه اعتماد به آمریکا تصور خامی است، بیان کرد: مسئولان کشور باید عمق مساله را درک کنند و بدانند راه حل مشکل های موجود مقاومت در برابر توطئه های استکبار در تمامی زمینه هاست.
وی ادامه داد: عقب نشینی در برابر این گرگ ها به هیچ عنوان به نفع کشور نیست و نظام را در معرض خطر قرار می دهد، بنابراین مذاکره کنندگان هسته ای و ناظران اجرای برجام باید در مسیر احقاق حق ملت، مقاوم و ثابت قدم باشند.
اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درپیش روی بودن آغاز به کار دولت دوازدهم، گفت: انتظار می رود دولت آینده تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به مردم به کار گیرد و از حواشی کنار گیری کند.
وی بیان کرد: اهتمام به اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی، توجه به مساله علم و فناوری و همچنین داشتن رویکرد منطقی نسبت به حوزه فرهنگ از جمله اولویت هایی است که دولت دوازدهم باید نسبت به آن توجه جدی داشته باشد.
وی ادامه داد: توجه به مسائل فرهنگی، مدیریت برنامه های هنری و فضای مجازی از جمله عرصه هایی هستند که بی توجهی به آن ها، نظام را در معرض تهدیدات نرم دشمن قرار می دهد.
خطیب نماز جمعه قم، گفت: دولت دوازدهم در مسیر حل مشکل های اقتصادی مردم باید مبارزه با فساد و بهبود فضای کسب و کار را در دستور کار خود قرار دهد.
اعرافی همچنین به شکست های اخیر داعش در منطقه اشاره کرد و گفت: قدرت ظاهری داعش در منطقه فروریخت و این پدیده مبارکی است، اما باید متوجه بود که پدیده داعش ریشه در اعتقادهای فکری دارد که توسط آمریکا، اسرائیل و عربستان در بستر وهابیت تولید می شود و برای مبارزه عملی با آن باید این ریشه های فکری نابود شود.
وی ادامه داد: سخنان رئیس جمهوری آمریکا پیرامون مبارزه با داعش دروغ است چرا که اگر در این راه صادق بودند با کانون های پرورش تروریست در منطقه همچون عربستان سعودی مبارزه می کردند، نه این که مهمترین حامی سعودی ها در پرورش تروریست های تکفیری باشند.
وی بیان کرد: تنها ایران اسلامی و محور مقاومت است که در راه مبارزه با تروریست با صداقت کامل وارد میدان شده و در این راه شهدای گرانقدری را تقدیم اسلام کرده است.
خطیب نماز جمعه قم، گفت: امروز حوزه های علمیه مکتب تشیع منادی وحدت در جهان اسلام هستند و از همه عالمان مسلمان می خواهند در راه مبارزه با تروریست تکفیری با یکدیگر متحد شوند.
اعرافی در ادامه با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر در اول ذی القعده ، گفت: در جهان امروز دختران و زنان به خاطر نگاه های متحجرانه و همچنین رویکردهای فمنیستی در معرض ظلم و ستم قرار دارند و این درحالی است که دختران مسلمان در نگاه اسلام جایگاه رفیعی دارند و با حفظ ارزش های دینی می توانند در تمام عرصه های اجتماعی حاضر و پیشگامان تحولات اساسی در جامعه شوند.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.