محمد جمشیدی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: این رقابت ها 24 تا 26 مردادماه سال جاری در سالن 2 هزار نفری شهید حیدریان برگزار خواهد شد.
وی در ادامه اظهار کرد: تکواندو در استان قم در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و با برنامه های منسجم و دقیق در حال تحول اساسی در این رشته ورزشی هستیم.
وی ادامه داد: روز جمعه هفته جاری مسابقات قهرمانی استان در رده کمربند قرمز و مشکی و در سه حوزه خردسالان، نونهالان و نوجوانان برگزار خواهد شد و 30 تیرماه نیز رقابت های مسابقات بانوان را در پیش داریم.
جشمیدی تصریح کرد: هفتم مردادماه سال جاری آزمون کشوری و استانی از کمربند قرمز تا دان 2 و 13 مرداد نیز آزمون کشوری دان سه و چهار را برگزار می کنیم و 21 تا 23 مردادماه نیز میزبان سطح بندی داوران لیگ در استان قم خواهیم بود.
رده بندی کمربندهای تکواندو شامل سفید، زرد، سبز، آبی، قرمز و مشکی می باشد.
وی با اشاره به فرآیند رو به رشد تکواندو در قم گفت: شرایط پیشرفت تکواندو در قم بسیار خوب است و در سال جاری سه ورزشکار قمی با عضویت در تیم ملی به رقابت های بین المللی اعزام شدند.
جشمیدی گفت: در حوزه نیروی انسانی نیز شاهد رشد و ارتقا در سه بخش مربیان، داوران و ورزشکاران هستیم، به گونه ای که از سال گذشته تاکنون با دوره های آموزشی ارائه شده، 34 تن به مربیان استان اضافه شدند.
وی ادامه داد: در حوزه ارتقای مربیان نیز بعد از سال 86، نخستین دوره در سال جاری برگزار شده است و اکنون در قم 69 مربی و 52داور فعال داریم.
جشمیدی تصریح کرد: طبق آخرین آمار سه هزار و 670 ورزشکار عضو هیات تکواندوی استان قم در 2 بخش آقایان و بانوان می باشند.
وی با اشاره به مهمترین مشکلات پیش روی تکواندوی قم گفت: مهمترین مشکلات هیات در قم، تجهیزات است و با توجه به این که رشته تکواندو الکترونیکی شده، نیاز مبرم به سه دستگاه سیستم الکترونیکی امتیاز دهی داوری و تمرین تیم ها را داریم که بالغ بر 800 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.
جشمیدی همچنین نبود فضای کافی برای آموزش تکواندو را از دیگر مشکلات این هیات ذکر کرد و گفت: برای رفع این مشکل با کانون های مساجد قم تفاهم نامه هایی امضا شده تا این کمبود فضا به گونه ای جبران شود.
وی ادامه داد: تاکنون با همکاری کانون های مساجد 40 باشگاه تجیهز شده و مساجدی که شرایط باشگاه شدن را دارند نیز شناسایی شده و با تجهیز امکانات ورزشی و استقرار مربی، به رشد این رشته ورزشی کمک خواهیم کرد.
جمشدی از اجرای طرح زکات تکواندو در قم در بخش بانوان خبر داد و گفت: طبق این طرح، کسانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشند می توانند به صورت رایگان از امکانات این هیات و باشگاه های تکواندو استفاده کنند و به زودی در بخش آقایان نیز اجرا خواهد شد.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.