به گزارش ایرنا از روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت ‌الله سید محمد سعیدی شنبه شب در آیین شکرگزاری برنامه ‌های ماه مبارک رمضان در شبستان نجمه خاتون حرم کریمه اهل بیت(ع)، افزود: بدون حضور مردم، برنامه‌ های حرم رونق نخواهد داشت؛ صدا و سیما نیز با بازتاب رسانه ‌ای برنامه ‌ها نقش قابل توجهی را ایفا کرده است.
وی در ادامه به توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: هر چند با این فعالیت ‌ها نمی ‌توانیم حق ایشان را ادا کنیم اما امیدواریم بتوانیم به شیوه مطلوب‌ تری از برکات وجود این بانوی گرامی استفاده کنیم.
وی همچنین با اشاره به این که در تامین امنیت حرم مطهر افراد بسیاری مشارکت داشته اند، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم این امنیت را در طول سال و مناسبت ‌های مختلف حفظ کنیم.
امام جمعه موقت قم به نقش و هدف حضرت معصومه(س) اشاره و تصریح کرد: از زمانی که ایشان به شهر قم پا گذاشتند خیر و برکت بسیاری را به همراه خود آوردند به همین علت اکنون باید شکرگزار نعمت حضور ایشان باشیم.
سعیدی در بخش دیگری از سخنان با بیان این که انجام دادن کارهای خوب فقط برای اجر بردن کافی نیست، اظهار کرد: کارهای انسان باید موجب رضایت بندگان و خداوند متعال شود.
وی با تاکید بر این که برخی از گناهان اعمال دیگر انسان را نیز مورد تاثیر قرار می ‌دهد، اضافه کرد: همه گناهان به غیر از شرک به شیوه ‌ای است که اگر انسان کار خیری را انجام دهد از بین می‌ رود به همین علت فعل کارهای خوب فقط برای پاداش کافی نیست و باید ثواب این کارهای خیر را تا روز مرگ نگه داریم.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: اگر انسان به شیوه مطلوبی بتواند در دنیای خاکی عمل کند در دنیای آخرت نیز می ‌تواند سر خود را بالا گرفته و به خوبی به سوالات روز قیامت پاسخ دهد.
وی در بخش پایانی سخنان خود، با بیان این که انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا به پیروزی رسیده است، گفت: اکنون به برکت این خون‌ ها، انقلاب اسلامی به کشورهای مختلف در حال صادر شدن است.
هر ساله همزمان با ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن در حرم حضرت معصومه(س) با قرائت روزانه یک جزء قرآن کریم ویژه عموم مردم، نوجوانان و زنان به صورت جداگانه برگزار می شود.
8138/ 1175 تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.