به گزارش ایرنا، سهیل اسعد از اندیشمندان علوم اسلامی کشور آرژانتین در این همایش گفت: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در عصر غیبت است که جهانیان را برای پذیرش حکومت الهی امام عصر (عج) آماده می کند.
وی بیان کرد: این انقلاب دینی را به مردم جامعه معرفی کرد که می تواند بحران های اجتماعی را حل کند و امروز بسیاری از کشورهای دنیا الگوی حکومت داری نظام جمهوری اسلامی را برای حل مشکل های خود، مورد توجه قرار داده اند.
وی ادامه داد: جامعه جهانی پس از تشکیل نظام اسلامی در ایران با فواید حکومت دینی آشنا شد و این موضوع، جهان را برای پذیرش حکومت الهی امام زمان (عج) بیش از پیش آماده کرد.
اسعد گفت: مساله رهبری دینی و بحث ولایت فقیه نیز الگوی جدیدی برای راهبری جامعه در عصر غیبت بود که در انقلاب اسلامی معرفی شد.
وی بیان کرد: موضوع فرهنگ اسلامی، مساله دیگری بود که در عصر انقلاب اسلامی تعریف شد و شیعیان توانستند هویت دینی خود را بازیابند و جایگاه خود را در عرصه های اجتماعی ارتقا دهند.
اسعد ادامه داد: انقلاب اسلامی هویت واحدی به شیعیان در سراسر جهان اسلام بخشید و تلاش کرد شرایط را برای مرجعیت دینی و سیاسی جوامع شیعی در عرصه های بین المللی فراهم کند.
این اندیشمند علوم اسلامی گفت: قبل از انقلاب اسلامی، شیعیان جهان در بسیاری از حوزه های علمی، اقتصادی و اجتماعی به دیگران وابسته بودند، اما امروز به دلیل حمایت های گسترده نظام اسلامی از مباحث علمی و اجتماعی، شیعیان در حوزه های مختلف به استقلال قابل قبولی دست یافته اند.
وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی زمینه نشر و گسترش علوم دینی را در سراسر جهان مهیا کرد، افزود: حضور هزاران مبلغ علوم اسلامی که امروز در کشورهای مختلف دنیا به تبلیغ معارف الهی مشغول هستند از نتایج همین مساله است.
وی با بیان این که اقدام های انقلاب اسلامی در طول تاریخ اسلام کم نظیر است، ادامه داد: روزگاری در کشور آرزانتین تنها 2 قاری قرآن وجود داشت، اما امروز این کشور دارای قاریان بین المللی است و این از ثمرات اقدامات فرهنگی انقلاب اسلامی برای شناساندن آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) به جهانیان است.
در این همایش مقالات علمی و پژوهشی شماری از اندیشمندان جهان اسلام پیرامون ابعاد مختلف موضوع مهدویت و ظهور امام زمان (عج) ارائه شد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.