به گزارش ایرنا، ابوالفضل ایرانی خواه عصر شنبه در دیدار با حضرات آیات مراجع تقلید مکارم شیرازی و سبحانی، افزود: در دولت یازدهم و با اجرای طرح تحول ظام سلامت، تحول بسیار بزرگی در حوزه بهداشت در قم صورت گرفته است.
وی با اشاره به دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت افزود: پیش از دولت یازدهم، برخی تحول در حوزه سلامت کشور را نیازمند معجزه می دانستند ولی دولت یازدهم و شخص وزیر بهداشت با اجرای مخلصانه طرح تحول نظام سلامت این معجزه را رقم زد و با همت، خطر پذیری و شجاعت این کار مهم را انجام داد.
طرح تحول سلامت از اردیبهشت ماه سال 93 در کشور اجرایی شد و تاکنون این طرح در چهار مرحله اجرا شده است که شامل درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی است.

** یک سوم از جمعیت قم دارای پرونده الکترونیک سلامت شدند
ایرانی خواه، در ادامه اجرای طرح پرونده الکترونیکی سلامت در کل استان قم را یکی دیگر از اقدام های مهم دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان قم اعلام کرد و افزود: پرونده الکترونیک سلامت تنها برای مناطق حاشیه شهرها در کشور اجرا شده که برای اولین بار این طرح در تمام کلانشهر قم عملیاتی شده است.
وی با بیان این که بر اساس این طرح، یک میلیون و 270 هزار تن از شهروندان قمی دارای پرونده الکترونیک سلامت خواهند شد افزود: تا کنون یک سوم از جمعیت قم دارای این پرونده شده اند.
وی هدف از طرح پرونده الکترونیک سلامت در کشور را پیشگیری از بیماری ها عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح که سال هاست در کشورهای پیشرفته اجرایی شده شاهد گامی مهم در پیشگیری از بیماری ها در کشور خواهیم بود.
وی در ادامه با تشریح آخرین وضعیت سلامت در جامعه و قم افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت تحولی در حوزه سلامت در کشور رخ داد و این طرح برکات زیادی در کشور داشت که موجب حل بسیاری از مشکل های حوزه سلامت در کشور شد.
ایرانی خواه؛ تکریم مردم، کاهش هزینه های کمرشکن، ترویج زایمان طبیعی و تحول در حوزه بهداشت و درمان را از جمله اهداف مهم طرح تحول نظام سلامت برشمرد و اظهار کرد: با ابلاغ سیاست های کلی سلامت توسط رهبر معظم انقلاب، امکان توقف و عقب گرد طرح تحول نظام سلامت وجود ندارد بلکه باید همه تلاش کنند تا نواقص این طرح برطرف شود و به سمت بهبود بیشتر گام بردارد.
وی در ادامه گفت: پرداخت نکردن مطالبه های بیمه به بیمارستان ها اگر چه مشکل های فراوانی برای کادر درمانی و بیمارستان های ایجاد کرد ولی با اقدام ایثارگرانه پرستاران و پزشکان، خللی در خدمت رسانی به مردم در راستای اجرای این طرح ایجاد نشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: با پیگیری های صورت گرفته در هفته های گذشته بخشی از طلب بیمارستان ها و مراکز درمانی استان قم از بیمه ها پرداخت شد.
ایرانی خواه همچنین با رد هر گونه دریافت زیرمیزی در مراکز درمانی قم تاکید کرد: حتی یک ریال زیرمیزی در مراکز دولتی قم گرفته نمی شود.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.