به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا جمشیدی روز سه شنبه در سیزدهمین اجلاس مدیران حوزه های علمیه خواهران در مجتمع یاوران اظهار داشت: حوزه های علمیه نباید نسبت به انتخابات بی تفاوت باشند چرا که نظام مولود حوزه های علمیه است و و هیچ مادری نمی تواند نسبت به فرزند خویش بی تفاوت باشد از این رو باید طلبه ها در این عرصه ورود پیدا کنند.
وی افزود: ما نهاد روحانیت هستیم و چارچوب حرکتی حوزه های علمیه همان نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است که همان همراهی و پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: ما طلبه ها نسبت به همه دولت ها حساس هستیم و در جاهایی که شاخصه های رهبری وجود داشته باشد ورود پیدا خواهیم کرد از این رو حضور طلبه ها در ستادهای انتخاباتی مانعی ندارد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود
وی با بیان این که بانوان طلبه طلایه داران سپاه امام زمان(عج) و پیشداران جبهه عفاف و حجاب و علم و پرچمداران حفظ کیان اسلام هستند گفت: بانوان طلبه این مسیر را آگاهانه انتخاب کردند و در این مسیر حرکت کردند که امیدواریم این تلاش ها موجبات رضایت صاحب الزمان(عج) را جلب کند.
وی با تاکید بر الگوگیری از سیره امامان معصوم(ع) گفت: در حوزه های علمیه باید در بخش های مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی از سیره تربیتی حجت های خداوند بر روی زمین بهره مند برد و باید نسلی را تربیت کرد که بتواند دستاوردهای اسلام و انقلاب را برای نسل های آینده منتقل کند.
جمشیدی به حفظ هویت حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: راه اندازی این مرکز توسط آیت الله شرعی باعث شده است امروز حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور در جایگاه مناسبی قرار بگیرد که نیازمند تلاش بانوان در عرصه های مختلف است.
وی افزود: تعداد مفسران و محققان حوزه های علمیه بسیار است به برکت انقلاب اسلامی و مراجع تقلید نگاه به حوزه های علمیه خواهران تغییر پیدا کرده و به این مراکز در کنار سایر مراکز حوزوی و دانشگاهی نگاه ویژه ای می شود به گونه ای که بانوان طلبه در جشنواره های مختلف موفق عمل کرده اند.
وی با اشاره به توسعه مدارس علمیه در سراسر کشور گفت: در چندسال اخیر تعداد مدارس حوزه های علمیه افزایش پیدا کرده است و در تمام سطوح اساتید برجسته خواهر مشغول به تحصیل هستند ضمن این که باید در سطح عالی نیز اساتید طلبه توانمند شوند تا تحصیلات تکمیلی را ارتقا بخشیم.
وی بیان داشت: همه بانوان طلبه باید در حوزه های مختلف تحصیلی و تدریسی ورود پیدا کنند تا نیاز علمی در حوزه بانوان تامین شود.
وی با بیان این که ظرفیت های عظیم علمی در حوزه های علمیه خواهران فراهم شده است گفت: امروز به دنبال توسعه رشته ها و سطح چهار حوزه های علمیه هستیم تا اندیشمندان صاحب نظری را در این عرصه تربیت کنیم ضمن این که 670 کرسی آزاد اندیشی طی دو سال برگزار شده است.
جمشیدی خاطر نشان کرد: هر مدرسه علمیه به یک مرکز علمی و فرهنگی و اجتماعی تربیت شده است که به سوال ها و شبهه ها پاسخ می دهند.
وی از بازسازی و اصلاحیه در متون آموزشی خبر داد و گفت: بر اساس اصول و مبانی حوزه های علمیه، سیاست ها تنظیم شده و نظام آموزشی جامع و کامل را تنظیم و تدوین کرده ایم که در مدارس علمیه به زودی اجرایی می شود تا بنیه علمی تقویت شود.
وی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان « اقتصاد مقاومتی – تولید و اشتغال» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: رهبری بیش از 6 سال است که مسیری را مشخص کرده اند و در شعارهای ایشان مشخص است که استقلال و قوی بودن در مقابل استکبار جهانی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی است در همین راستا مدیریت جهادی باید در همه عرصه ها صورت بگیرد تا منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شود.
سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و موسسان حوزه های علمیه خواهران، تا فردا ادامه دارد.
8138/ ۶۱۳۳/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.