به گزارش ایرنا، رضا سیار روز شنبه در جلسه هماهنگی هیات های عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم، افزود: روند ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قم از روز سی ام اسفندماه سال گذشته در فرمانداری قم و بخش های تابعه آغاز شد که در همین رابطه استقبال داوطلبان برای ثبت نام در این مرحله از انتخابات، نسبت به دوره گذشته رشد 20 درصدی را نشان می دهد.
وی بیان کرد: قرار گرفتن زمان ثبت نام داوطلبان در ایام تعطیلات نوروز، کار ثبت نام را با سختی هایی همراه کرده بود اما با تعامل و همکاری دستگاه های مسئول در سطح استان قم، روند ثبت نام داوطلبان انتخابات بدون هیچ مشکلی انجام شد.
وی ادامه داد: در جلسه های ستادهای اجرایی و نظارت بر انتخابات استان قم، مشکل تفاوت های آماری در روستاهای مختلف با مرجع قرار دادن آمار مراکز بهداشت حل شد و طبق قانون روند ثبت نام داوطلبان برای تشکیل شوراهای اسلامی روستا در مناطقی که دارای 100تن ساکن و یا 20 خانوارهستند، انجام گرفت و در مجموع 132 روستا در سطح استان قم به حد نصاب رسید.
سیار گفت: در بخش های تابعه با توافق هیات های اجرایی استعلام های لازم انجام و پاسخ های آن از مراجع مسئول دریافت می شود.
وی افزود: مقدمات کار در حوزه پشتیبانی و تدارکاتی با مشارکت همه دستگاه های استان برای برگزاری انتخابات خوب و با مشارکت حداکثری مردم فراهم شده است؛ استان قم در انتخابات گذشته در میان شهرهای کشور رتبه برتر را به دست آورد که امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.
وی ادامه داد: به دلیل این که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود امید است با همکاری همه دستگاه ها، انتخابات به نحو عالی برگزار شود و کاستی هایی که تا امروز مشاهده شده است به طور کامل برطرف گردد.
همچنین در این جلسه محمد رضا طلایی رئیس بازرسی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم گفت: کار نظارت بر روند انتخابات از ابتدای زمان ثبت نام آغاز و سامانه ای به همین منظور آماده شده است.
وی ادامه داد: مهمترین مشکلی که تا کنون در روند نظارت ها با آن برخورد کرده ایم، موضوع شبکه های مجازی و تخلفاتی است که در بستر آن اتفاق می افتد.
وی بیان کرد: باید ابتدا در خصوص تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه ها صورت گیرد و سپس با انجام برخوردهای قانونی از ادامه این روند و عواقب خطرناک آن جلوگیری شود.
این جلسه با حضور فرهاد تجری عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم و اعضای ستاد عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم برگزار شد.
دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه 29 اردیبهشت ماه سال 1396 برگزار می شود.
ثبت نام برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت هم زمان با سراسر کشور در فرمانداری شهرستان قم و 5 بخشداری تابع آن، 30 اسفند ماه 95 آغاز شد و تا ششم فروردین ماه امسال ادامه داشت.
استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش جعفریه، سلفچگان، کهک، مرکزی و خلجستان است.
در مجموع 689 تن برای شهر قم و شهرهای تابع و 894 تن نیز برای شوراهای روستاها در بخش های کهک، مرکزی، جعفرآباد، سلفچگان و خلجستان ثبت نام کردند.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.