عیسی رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که صنایع دستی دارای زیبایی های منحصربه فرد و نشانگر سنت و فرهنگی ایرانی است افزود: صنایع دستی با هنرنمایی هنرمندان در تنوع از جمله منبت کاری، زیورآلات سنتی، انگشترسازی و چرم دوزی نظیر ندارد و دارای کیفیت و دوام بسیاری برای مردم است.
وی با بیان این که صنایع دستی قم قابلیت برندسازی و تجاری سازی دارد گفت: بسیاری از رشته های صنایع دستی استان قم در سطح کشور شاخص است که با برندسازی آن می توان اقدام به بازاریابی داخلی و خارجی نمود.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی باعث معرفی توانمندی ها و تنوع این محصولات می شود و از این طریق مردم با آگاهی بیشتر می توانند از این کالاها بهره مند شوند.
رضایی تاکید کرد: ﺑﺎ اﯾﺠﺎد ﺗﺤﻮﻻﺗﯽ ﻣﺜﺒﺖ در ﺟﻬﺖ به روز رسانی صنایع دستی می توان برای ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻧﯿﺎزﻫﺎی ﺑﺎزار، اقتصاد کشور را رونق بخشید.
وی با اشاره به تنوع صنایع دستی در پاسخگویی به نیازهای جامعه بیان داشت: هنرمندان صنایع دستی می توانند با به کارگیری روش های نوین، نظر مصرف کنندگان را به خویش جلب کنند و زمینه فروش آن را فراهم سازند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم خاطرنشان کرد: همه مردم با خرید صنایع دستی می توانند نقش مهمی در حفظ و احیای میراث فرهنگی و سنتی کشورمان داشته باشند.
وی با تاکید بر صدور گواهی های استاندارد بر کارگاه های صنایع دستی گفت: فواید استانداردسازی باعث می شود تا مردم صنایع دستی را با کیفیت و دوام بیشتر تهیه کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.