به گزارش ایرنا، شیخ محمد موعد در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر با بیان این که رژیم صهیونیستی از ورود افراد زیر 40 سال به مسجد الاقصی برای ادای فریضه نماز جلوگیری می کند افزود: این رژیم غاصب در حالی مانع حضور فلسطینی ها در مسجد الاقصی می شود که صهیونیست ها با کفش وارد آن شده و به پایکوبی و شادمانی می پردازند و در واقع امروز ما شاهد وجود یک دیوار نژاد پرستی در مقدس ترین عبادتگاه مسلمانان هستیم.
وی با تاکید بر این که مسجد الاقصی قبله گاه نخست همه مسلمانان جهان است و ملت فلسطین تنها در برابر آزادی آن مسئول نیست، از عادی سازی روابط میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.
شیخ موعد همچنین با اشاره به مصادره کردن اموال و خانه های فلسطینیان و زندانی کردن هزاران تن از آنها به عنوان بخشی از جنایت های صهیونیست های اشغالگر علیه ملت مظلوم فلسطین، گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی خود در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاظه فرمودند حمایت از مردم مظلوم فلسطین یک وظیفه دینی است و همه موظف به دفاع از آن هستند.
ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از مقاومت مردم فلسطین با حضور 80 کشور طی روزهای سوم و چهارم اسفند ماه جاری در سالن کنفرانس سران در تهران برگزار شد.
این روحانی فلسطینی همچنین خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) بر همین اساس در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شعار آزادی فلسطین و قدس شریف را سر دادند و یک شعار و هدف مشخصی را تحت عنوان این که اسراییل غده سرطانی است را مشخص کردند و آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را نیز به عنوان روز جهان قدس نامگذاری نمودند و سفارت رژیم صهیونیستی در تهران را تعطیل و به جای آن سفارت فلسطین را تاسیس کردند و پرچم این کشور را بر فراز این سفارتخانه به اهتزار در آوردند.
وی با قدردانی از جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران به خاطر حمایت و پشتیبانی از قیام مردم فلسطین افزود: در حالی که کشورهای عربی در برابر رژیم صهیونیستی عقب نشینی کرده بودند، اگر حمایت ایران نبود، فلسطین از بین می رفت و قضیه آن نیز به فراموشی سپرده می شد، به همین علت پس از خداوند متعال ملت ایران دومین حامی و نجات بخش فلسطین محسوب می شوند و عاقبت نیز فلسطین به دست ملت های شریف و آزاده از چنگال رژیم صهیونیستی آزاد خواهد شد.
شیخ موعد همچنین با بیان این که رهبر معظم انقلاب میان شیعه و سنی هیچ تفاوتی قائل نیستند، افزود: معظم له مقاومت فلسطین و همچنین حزب الله لبنان را به صورت همزمان حمایت می کنند و این یک وظیفه شرعی است و باید از نظام اسلامی به خاطر عمل نمودن به آن تشکر کرد.
وی افزود: امروز گروه های بیگانه ای وارد فلسطین شدند تا مقاومت را تضعیف کنند و مبارزه خود علیه ایران را نیز آغاز کردند، چراکه این کشور همواره از فلسطین حمایت می کند، در حالی که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نه تنها از فلسین حمایت نمی کنند بلکه خواهان حمایت از آن از سوی هیچ کشوری نیز نیستند.
وی همچنین با اشاره به فتنه مذهبی به راه افتاده در منطقه با هدف ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی افزود: ما همه مسلمان هستیم و خدا، کتاب آسمانی و عبادت هایمان از جمله حج مانند یکدیگر است، اما جریان سلفی تکفیری ایجاد شده از سوی عربستان و وهابیت مورد حمایت قرار می گیرد.
این روحانی فلسطینی، منشاء جریان های سلفی تکفیری را رژیم صهیونیستی عنوان کرد و افزود: این گروه ها تاکنون به همه مردم جهان غیر از صهیونیست ها آسیب رسانده اند و حتی قبل از این که شیعیان را تکفیر کنند، اهل سنت را تکفیر و به شهادت رساندند.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.