به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران قم، افزود: با توجه به این که ریزگردها منشاء داخلی دارد، باید بر اساس مصوبه های هیات دولت آیین نامه ای تهیه و برای اجرا به همه دستگاه ها ابلاغ شود.
وی اضافه کرد: چالشی که ریزگردها ایجاد می کند روز به روز پررنگ تر می شود و باید بر این اساس، بودجه ای برای سال 96 و هم چنین در برنامه ششم برای این امر در نظر گرفت.
وی به اختصاص 100 میلیارد ریال برای مقابله با معضل ریزگردها از سوی سازمان مدیریت بحران اشاره و بیان کرد: مسئولان ذیربط پیگیری کنند و با ارائه طرح هایی برای کاهش ریزگردها، تلاش کنند تا این بودجه به صورت کامل به استان قم اختصاص یابد.
صادقی بر آمادگی دستگاه ها برای مقابله با حوادث طبیعی تاکید کرد و گفت: همکاری بین دستگاه های مسئول بیشتر شود تا بتوانیم در زمان وقوع بلایا با کمترین هزینه از خسارت های بیشتر جلوگیری کنیم.
وی هم چنین بر اطلاع رسانی نسبت به کارکرد بیمه ها تاکید و بیان کرد: مردم باید از مزایای بیمه ها در بخش های مختلف مطلع شوند تا نسبت به خسارت های احتمالی از جمله در بخش کشاورزی از نظر مالی آسیب کمتری ببینند.
وی در ادامه با بیان این که امسال نگهداری جاده ها به راهداری و حمل و نقل پایانه ها سپرده شده است، بیان کرد: تاکنون در استان مشکل خاصی در زمان بارش برف و باران رخ نداده است و باید اقدام ها و تمهیدهای لازم برای مقابله با مخاطرات ناشی از برف و باران اندیشیده شود تا با مشکل مواجه نشویم.
جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران قم با حضور عبدالرضا سعادت مدیرکل ژئودزی و نقشه برداری زمینی سازمان نقشه برداری کشور، رضا شهبازی معاون مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و مسئولان استان قم در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد؛ در این جلسه پیرامون معضل گرد و غبار و تغییرات اقلیمی در استان قم بحث و تبادل نظر شد.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.