عبدالحسین مظفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ساله و از اواسط بهار و اوایل تابستان مناطق مرتعی و جنگلی استان مستعد حریق بوده و این خطر تا پاییز ادامه خواهد داشت.
این مسئول ادامه داد: تجربه نشان داده شناسایی زود هنگام و سرعت عمل در اطفای حریق در بسیاری از موارد می تواند از بروز آتش سوزی های گسترده جلوگیری کند.
مظفری با بیان اینکه شرایط آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و عرصه های طبیعی با مناطق مسکونی و سایر موارد متفاوت بوده، تاکید کرد: نقش فرمانده آتش به عنوان هدایت کننده عملیات در این گونه مکان ها بسیار تعیین کننده است.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین ادامه داد: با توجه به کمبود امکانات اطفای حریق در کشور، آموزش و ایجاد آمادگی لازم در بین محیط بانان نقش موثری در جلوگیری از آتش سوزی های گسترده در مناطق تحت حفاظت ایفا می کند.
این مقام مسئول همبستگی تیمی، شناخت منطقه، آگاهی از جریان باد در طول شبانه روز، ایجاد آتش بر به وسیله آتش مصنوعی در مواقع ضروری، هدایت آتش به سمت آتش برهای طبیعی و استفاده از تجربه های گذشته را از راهکارهای ضروری و موثر در عملیات اطفاء حریق دانست.
مظفری تاکید کرد: در این دوره آموزشی محیط بانان درباره مباحثی مانند منابع انسانی، تجهیزات، عملیات اطفاء، سازمان دهی ادوات و ارزیابی اقدام هنگام وقوع حریق آشنا شدند.
در دوره آموزشی اطفای حریق مانور مقابله با آتش سوزی در منطقه برگزار و محیط بانان با استفاده از ادوات و تجهیزات ضد حریق، آتش کوب، رت فایر و آتش کوب به مقابله با آتش پرداختند.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.