حجت الاسلام علی انصاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اردوهای بنیاد علوی به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و توسعه کمی و کیفی برنامه های اردویی آنان با رویکرد دانش آموزان مناطق محروم کشور همه ساله برگزار و برای هر استان سهمیه ای نیز در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: در این اردوها، دانش آموزان به مدت یک هفته به اردوگاه امام خمینی (ره) در لواسان اعزام و انواع برنامه ها فرهنگی، عقیدتی، هنری و ورزشی در مدت اقامت آنها برگزار می شود.
حجت الاسلام انصاری ادامه داد: امسال 136 دانش آموز پسر و 170 دانش آموز دختر مقاطع متوسطه دوره اول به همراه 27 مربی از قزوین به این اردوها اعزام و تا 10 شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین در ادامه با اشاره به برنامه های اوقات فراغت تابستانی این اداره کل در سال جاری، تصریح کرد: 380 پایگاه اوقات فراغت با همکاری تشکل ها و سازمان ها از جمله بسیج، اتحادیه انجمن های اسلامی، جمعیت هلال احمر و سازمان دانش آموزی در استان برپا شد.
حجت الاسلام انصاری، بسترسازی اوقات فراغت دانش آموزان را نیازمند تامین و تقویت زیرساخت ها دانست و تاکید کرد: هم اکنون اردوگاه دانش آموزی یانس آباد در شهرستان آبیک یکی از ظرفیت های بزرگ اوقات فراغت در استان است که با وجود کمک های دولت و استانداری مبنی بر تامین اعتبارات جهت نوسازی آن، هنوز این فضا تا رسیدن به وضعیت استاندارد و قابل قبول فاصله زیادی دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین در پایان اضافه کرد: این اردوگاه برای بازسازی سالانه حداقل به 20 میلیارد ریال نیاز دارد تا بتوان از آن به عنوان یک اردوگاه دانش آموزی ملی استفاده کرد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.