علیرضا آشناگر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار به فعالان رسانه ای استان قزوین افزود: خبرنگاری به لحاظ ماهیتی، حرفه ای شریف، مقدس و بسیار پراهمیت است و فعالان این عرصه باید این موقعیت را قدر بدانند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین، نقش خبرنگاران در اصلاح امور جامعه و حرکت کشور به سمت توسعه در ابعاد مختلف را مهم و کم نظیر دانست و گفت: سهم زیادی از ارتقای آگاهی جامعه مرهون تلاش های اصحاب رسانه است.
وی با بیان اینکه خبرنگاران در کنار وظایف ذاتی خود رسالت های دیگری نیز دارند که غفلت از آنها به مردم و کشور آسیب می رساند، اظهار داشت: در نظر داشتن منافع ملی و مصالح کشور یکی از این رسالت هاست که هیچگاه نباید مورد کم توجهی قرار بگیرد.
آشناگر، امید بخشی به جامعه را از وظایف مهم اصحاب رسانه عنوان کرد و گفت: پمپاژ نا امیدی و انعکاس وارونه و یا غرض ورزانه اخبار می تواند جامعه را از تحرک، پویایی و نشاط لازم بازدارد و در همه عرصه ها تاثیر منفی از خود به جا بگذارد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین، نقد را حق اصحاب رسانه و پرداختن صحیح به آن را موجب پیشرفت جامعه و کشور دانست و اظهار داشت: ورود به این حوزه چند پیش شرط مهم دارد که رعایت اخلاق حرفه ای و اصل بی طرفی، امانتداری و صداقت از جمله آنهاست چرا که در غیر این صورت نقد از جنبه انصاف و اخلاق خارج شده و اثر مثبتی را در فضای جامعه بدنبال ندارد و اذهان عمومی را منحرف می سازد.
وی با بیان اینکه دولت به طور شبانه روز می کوشد تا مشکلات موجود در کشور را با کمک سایر قوا و نهادها حل کند، اظهار داشت: در این شرایط رسانه ها نیز باید بیش از پیش به دولت کمک کنند و در پرداختن به مسایل ضمن در نظر گرفتن واقعیت ها، به گونه ای عمل کنند که فضای امید در کشور دچار خدشه و آسیب نشود.
این مسئول؛ فضاسازی رسانه ای دشمن را عامل بخشی از التهاباتی که اخیرا در بازار کشور ایجاد شد، دانست و اظهار داشت: رسانه ها با روشنگری در این خصوص و همچنین بیان اقدامات، برنامه ها و خدمات دولت می توانند در فروکش ساختن این التهابات به مسئولان کمک کنند.
آشناگر با بیان اینکه اصحاب رسانه می توانند در عبور از شرایط فعلی نقش بسیار مهمی ایفا کنند،اظهار داشت: امروز در جنگ رسانه ای با دشمن به سر می بریم و باید اذعان کرد خبرنگاران ما هر یک می توانند افسران نظام در خط مقدم این جبهه باشند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه مطالبات قانونی و به حق مردم را می توان از کانال رسانه به گوش مسئولان رساند و آنها را رصد و پیگیری کرد، گفت: خبرنگاران ما با درک صحیح از شرایط و موقعیت کشور می توانند با فعالیت خود به نقشه های تبلیغاتی و رسانه ای دشمنان و بدخواهان نظام پاتک بزنند و آنها را خنثی کنند.
وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش خبرنگاران استان و کمک آنها به مدیران با انعکاس مناسب اخبار و رویدادها و تحلیل صحیح و همراه با ارایه راهکار، رسانه های استانی بتوانند در توسعه قزوین و حل مشکلات مردم اثرگذاری لازم آنگونه که شایسته است را داشته باشند.
17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان روز خبرنگار نام گذاری شده است.
3013/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.