به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز دوشنبه در شورای باغستان های سنتی قزوین که در استانداری برگزار شد، افزود: استفاده از پساب تصفیه خانه شهر قزوین از دوره های گذشته مطرح بود که به دلایل مختلفی از آن زمان مسکوت مانده است.
این مسئول اضافه کرد: امیدواریم عملیات استفاده از این پساب هرچه زودتر اجرایی شود زیرا پساب های موجود به طور کامل در دشت قزوین رها شده و هیچ استفاده ای از آن به عمل نمی آید.
به گفته فرخزاد، اگر بتوانیم پساب های تصفیه خانه شهر قزوین را به باغستان های سنتی بازگردانیم با تامین 25 میلیون متر مکعب آب موجود، مشکل آبیاری باغستان ها نیز مرتفع خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با بیان اینکه باید در مناطق آسیب پذیر باغستان ها که بیشتر حاشیه ای نیز هستند و طمع تغییر کاربری یا از میان رفتن آنها وجود دارد هر چه سریع تر ورود پیدا کنیم، افزود: در این رابطه می توان با فروش 100 هکتار از اراضی بالای اتوبان و با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی اقدام کرده تا منابع مالی برای تملک باغ های در معرض تهدید را تامین کنیم.
فرخزاد با بیان اینکه تنها در این صورت می توان 2 هزار و 500 هکتار باغ های سنتی باقی مانده را برای دراز مدت بیمه کرد، ادامه داد: این طرح در کمیسیون ماده 5 استان مصوب شده و باید در شورای برنامه ریزی استان نیز مطرح شود تا یک کار عملیاتی و اجرایی را برای احیای باغ های موجود انجام دهیم.
چهار هزار و 500 هکتار باغ در گذشته های نه چندان دور شهر قزوین را فرا گرفته بود که در حال حاضر از این میزان تنها 2 هزار و 500 هکتار باقی مانده است.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.