به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در دیدار اعضای کاروان خادمان حرم رضوی (ع) با وی با بیان اینکه چند هجرت‌ مختلف به ایران نقش موثری در حاکم شدن ولایت بر قلب‌ها داشت،ادامه داد: هجرت اجباری امام رضا (ع) به ایران ،هجرت حضرت فاطمه معصومه (س) خواهر بزرگوار ایشان و هجرت احمد بن موسی و علاءالدین بن موسی از بحرین به فارس زمینه‌ساز تبدیل ایران به مرکز نشر مبانی اسلامی شد.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به طرح حرکت کاروان‌های رضوی به شهرهای مختلف کشور،گفت: حضور این کاروان ها در مناطق مختلف، شاخ و برگ‌های هجرت‌های سه‌گانه است و باید رسالت‌های همان هجرت ها را دنبال کند.
وی عنوان کرد: باید یک کتاب مدون شامل اهم مسائل رضوی در بیان احکام و مسائل مهم دینی تدوین و تنظیم شود تا با حضور کاروان های رضوی در دورافتاده ‌ترین مناطق برای عموم مردم تشریح شود.
امام جمعه قزوین افزود: دومین موضوع مورد نیاز کاروان های رضوی تاکید بر معارف بیان شده از سوی امام رضا (ع) مانند حدیث سلسله‌الذهب است که نقش موثری در تشریح معارف رضوی خواهد داشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه توحید و ولایت در کلام امام مورد تاکید است،گفت: کاروان های رضوی نیز باید این موضوعات را در سفرهای خود به مردم منتقل کنند چون دین بدون ولایت همان رژیم سعودی و وهابی است که با وجود قبور مطهر ائمه (ع) در آن منطقه تاثیرگذاری ندارند.
وی افزود: در معارف کلیدی حضرت رضا (ع) بر تعلیم و تعلم تاکید شده است و کاروان های رضوی می توانند مردم را از این معارف آگاه سازند.
آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: کاروان رضوی باید با استفاده از یک روحانی توانمند هیجان و علاقه مردم را در استقبال از خود تقویت کنند و علاقه مندی مردم را در ارتباط با روحانیت و نماز و مسجد مستحکم تر سازند.
وی همچنین گفت: سوغاتی سفر کاروان رضوی روایات و احادیث ناب رضوی هستند و باید زمینه بهره برداری از آن را در جامعه فراهم ساخت.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.