به گزارش ایرنا سیده حمیده زرآبادی روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان قزوین افزود:اقامت و اشتغال اتباع بیگانه در بخش مرکزی قزوین موجب ایجاد مشکلات و آسیب های اجتماعی متعددی در سطح شهرستان و استان شده است.
وی اضافه کرد:باید برای حل این مشکل و ساماندهی حضور اتباع خارجه در استان که امروزه به یک آسیب اجتماعی به ویژه در محله های پایین شهر و نقاط محروم تبدیل شده است دستگاه های مربوط وارد عمل شوند.
زرآبادی ادامه داد:حضور این اتباع و مهاجران خارجی و ازدواج مردان افاغنه با زنان ایرانی مشکلات زیادی را از نظر تابعیت و اقامت به جود آورده و از سوی دیگر ترک افاغنه و باقی ماندن زنان آنها بدون سرپرست مشکلات دیگر ی را رقم زده است.
وی در خصوص مساله کم آبی نیز گفت: امروزه مساله آب با توجه به تغییر اقلیم به یک مشکل جدی در سطح کشور تبدیل شده و دولت کارگروه سازگاری با مشکل کم آبی را تشکیل داده است.
زرآبادی گفت: استان قزوین نیز از گذشته با مشکل کم آبی مواجه بوده و امروزه با این مشکل با شدت بیشتری رو به رو است و برای رفع این مشکل مسئولان باید با جدیت و برنامه ریزی بیشتری اقدام کنند که البته نقش مردم و کشاورزان نیز در اصلاح الگوی کشت، تغییر نوع آبیاری و اجرای سامانه های نوین آبیاری برجسته است.
وی ضمن قدردانی از مسئولان استان برای اجرای طرح آبیاری نوین گفت: در سال های گذشته اقدامات خوبی در این زمینه در سطح استان صورت گرفته است.
زرآبادی افزود:از شهرداری ها نیز انتظار می رود در مناطق دارای تنش آبی بیشتر، اقدامات جدی تر و پررنگ تری را برای مدیریت موضوع کم آبی و سازگاری با این مساله داشته باشند.
وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود:خوشبختانه با پشت سرگذاشتن تمام بحران ها و برهه های حساس به چهل سالگی انقلاب اسلامی رسیدیم و در این زمان حساس نباید ایجاد برخی مشکلات و تنگناهای اقتصادی، معیشتی و اجتماعی را تنها به یک بخش، نهاد یا دستگاه محدود کرد بلکه باید همه با حفظ همبستگی و اتحاد برای رفع مشکلات موجود اقدام کنند
16 هزارو 800 تبعه خارجی که به طورعمده افغانی هستند، در قزوین زندگی می کنند.
6012/7388
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.