به گزارش ایرنا ، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت شهادت بنیانگذار مذهب شیعه در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) افزود: در عصر حاضر بیشترین احکام اسلام که در دست مسلمانان است حاصل تلاش های امام صادق (ع ) است که در بین مردم گسترش پیدا کرده است .
وی اظهار کرد: امام صادق(ع) بیش از چهار هزار شاگرد را تربیت کرد و بسیاری از مراجع تقلید، علوم اسلامی را از افراد برجسته و تربیت یافته نزد امام صادق(ع) استنباط می کنند.
آیت الله عابدینی با بیان اینکه امام صادق(ع) و امام باقر(ع) بیشترین نقش را در ترویج معارف دین داشتند، اظهار کرد: امامان ما حدود 230سال در بین مردم حضور داشتند و تقریبا 10 برابر زمان رسالت پیامبر اکرم(ص) احکام دینی و اسلامی را به صورت عملی و دعا به دل مردم رساندند.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: استقامت علما و ایستادگی مردم ما در طول تاریخ موهبتی است که از ایستادگی ائمه در دوران حکومتشان به دست آمده و پایه گذاران این ارزش‌ها امامان بودند و زمینه حفظ دین بزرگان ما را فراهم کردند.
آیت اله عابدینی افزود: امام صادق (ع) برای امت اسلام اسوه حسنه، ایمان، اخلاق، معرفت و الگوی تشخیص حق از باطل است که راه مبارزه با جهالت و دستگاه عباسی را به امت اسلام نشان داد.
وی ادامه داد: فقهای دینی همانند آیات عظام بروجردی، گلپایگانی، طباطبایی و در راس آنان حضرت امام خمینی(ره) درس آموختگان دانشگاه ائمه اطهار و امام صادق (ع) هستند که با تاسی از امامان در برابر طاغوتیان ایستادگی کرد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند .
7390/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.