به گزارش ایرنا، در این گردهمایی حدود 50 تن از کارگران زن و مرد یک واحد تولیدی نخ و ملزومات پارچه که سالهای پیش در شهرستان البرز فعال بوده و اکنون تعطیل است، خواسته های خود را اعلام کردند.
نماینده این کارگران به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت نازنخ تولید کننده انواع نخ ها و ملزومات تولید پارچه سالها قبل در قزوین ورشکسته شد و تمامی تجهیزات و ادوات آن برای پرداخت بدهی ها و معوقات به فروش رفت.
وی افزود: این کارخانه ورشکسته نسبت به پرداخت بدهکاری و معوقات کارگران با گذشت چندین سال اقدام نکرده است که امیدواریم مسئولان با مشاهده این حضور برای پرداخت این معوقات اقدام کنند.
این کارگر گفت: کارگران شرکت نازنخ و فرنخ طی چند سال اخیر تجمع‌های مختلفی در تهران و قزوین داشته‌اند، اما تاکنون نهادی نتوانسته است خواسته‌های آن‌ها را برآورده کند.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در خصوص این گردهمایی گفت: شرکت نازنخ تعطیل بوده و اکنون دارای حدود 7تا 8 کارگر به عنوان نگهبان است اما بخشی از شرکت فرنخ مشغول به فعالیت است.
مسعود بابایی اظهار داشت: در سال های قبل کارگران بازنشسته این واحدها برای دریافت بخشی از مطالبات خود به توافق رسیدند اما با توقیف دارایی های شرکت توسط بانک و تامین اجتماعی بدلیل بدهی برای دریافت حق خود به مشکل برخورده اند که البته راهکارهایی در این خصوص وجود دارد که نیازمند طی شدن فرایندهای قانونی مربوطه است.
استان قزوین سه هزار و 600 واحد تولیدی دارد که از این تعداد حدود 55 واحد با مشکلات جدی مواجه هستند.
6101/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.