حسن پسندیده روز دوشنبه به مناسبت هفته محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به پسماندهای صنعتی، افزود: براساس قانون مسئولیت اجرایی امور این پسماندها برعهده واحدهای تولید کننده بوده که باید با نظارت و پایش های دقیق زیست محیطی و توسط خود آنها یا مراکز مجاز، منتقل و مدیریت شوند.
وی به پسماندهای پزشکی در سطح درمانگاه ها، کلینیک ها، آزمایشگاه و بیمارستان ها اشاره و یادآور شد: این سازمان از تولید تا مرحله نهایی بر امحای این نوع پسماندها نظارت مستقیم دارد.
پسندیده، پسماندهای کشاورزی را نیز یکی دیگر از دغدغه های مهم محیط زیست دانست و اظهار داشت: ضمن مدیریت بر این نوع از پسماندها، می توان از آنها در فرآیند کمپوست نیز استفاده کرد.
به گفته وی، پسماندهای سموم تاریخ مصرف گذشته و ظرف های کودهای شیمیایی نیز باید با نظارت های صورت گرفته از سوی سازمان جهاد کشاورزی، به نحو مطلوبی جمع آوری و در مراکز مجاز امحاء شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به تکمیل ظرفیت تجمیع پسماندهای عادی در سایت محمدآباد قزوین اشاره کرد و گفت: برنامه های مطالعاتی برای ایجاد یک مرکز دیگر در دستور کار قرار دارد.
پسندیده اضافه کرد: حدود 100 هکتار از سایت محمدآباد برای پسماندهای عادی در نظر گرفته شده که باید بسترسازی لازم برای ایجاد سازه های مناسب پذیرش این پسماندها را نیز فرآهم کرد.
وی در پایان با بیان اینکه استان قزوین به لحاظ داشتن جاذبه های طبیعی، تنوع زیستی، مناطق حفاظت شده و طبیعت منحصر به فرد از ارزش بالایی برخوردار است، افزود: استفاده صحیح و پایدار از این منابع یک وظیفه عمومی بوده و شهروندان باید در کنار دستگاه های ذیربط، برای حفظ و حفاظت از آنها کوشا باشند.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.