حجت الاسلام عباس نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، 148مبلغ و 36 مبلغه از شهر مقدس قم به همراه 550 مبلغ و 130 مبلغه نیز از قزوین به مناطق مختلف و محروم استان اعزام شده اند.
وی ادامه داد: سخنرانی، بیان احکام و مسائل شرعی، اقامه نماز در مساجد، ختم قرآن، تبیین مسایل دینی، برگزاری کلاس های آموزش قرآن و تفسیر به همراه آئین های ویژه احیاء، قرائت جوشن کبیر و زیارت ابوحمزه با هماهنگی هیات امنای مساجد، ائمه جماعت، مداحان و هیات های مذهبی از جمله برنامه های شاخص این ماه مبارک است.
وی، شاخصه اصلی ماه مبارک رمضان را معنویت دانست و اضافه کرد: باید از طریق متولیان و روحانیون فعالیت های معنوی در جامعه اشاعه بیشتری پیدا کند.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه به اهمیت اعزام مبلغان دینی در این ماه مبارک اشاره کرد و گفت: انجام فعالیت های دینی از ابتدای این ماه تا پایان عید سعید فطر در مناطق مختلف استان صورت می گیرد تا ضمن بیان احکام و مسایل دینی به مردم، زمینه رواج چنین برنامه هایی بیش از گذشته در جامعه ایجاد شود.
حجت الاسلام نظری در پایان یادآور شد: با توجه به فضای معنوی مساجد در ماه مبارک رمضان هیات امنای مساجد باید زمینه حضور حداکثری جوانان را در مکان های دینی فراهم کنند.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.