فرزاد خوش اخلاق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 13 درصد اراضی دیم استان به کشت حبوبات اختصاص دارد که این رقم باید به حدود 40 درصد افزایش یابد.
وی با بیان اینکه میانگین جهانی کشت حبوبات در اراضی دیم بیشتر از 40 درصد از مجموع کشت در این دسته از زمین های کشاورزی است، اضافه کرد: استان قزوین ظرفیت مناسبی برای افزایش کشت حبوبات دارد.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به کشت غلات و حبوبات در اراضی دیم،توضیح داد: با افزایش کشت حبوبات در اراضی دیم شاهد کاهش تولید غلات نخواهیم بود بلکه به لحاظ شیوه های کاشت این نوع محصولات می توان حتی میزان عملکرد در واحد سطح زیر کشت در حوزه غلات را نیز افزایش داد.
خوش اخلاق با بیان اینکه تقریبا همه حبوبات قزوین به شکل بهاره کشت می شوند،اظهار کرد: تلاش داریم تا بخشی از فعالیت های کشاورزی این حوزه را به دلیل عملکرد و تولید 2 برابری به کشت پاییزه منتقل کنیم که البته تحقق این مهم نیازمند مراقبت بیشتر در مقابل علف های هرز و سایر آفات است.
وی، عدس، لوبیا و نخود را عمده تولیدات کشاورزی قزوین در بخش حبوبات ذکر کرد و گفت: رقم لوبیا اندج و همچنین عدس سبز کوهین از ارقام معروف کشور به شمار می روند که متعلق به استان هستند.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میان 72 هزار هکتار باغ و سایر زمین های زراعی هستند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.